„Scholz gyenge, egyszerűen nem olyan, mint Merkel” – váratlan helyről kapott pofont a német kancellár
![](https://cdn.mandiner.hu/2024/07/E9wvK5iECfB5E7BuTuLtfcG3V1wVrmkxn_KagegrjJg/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzkyYTY5MDZmMDJlNDQxYmQ4MDIxYjQ4YWIzNGY2MDU4.jpg)
Keményen beszólt az Economist a német kormánynak.
![](https://cdn.mandiner.hu/2024/07/E9wvK5iECfB5E7BuTuLtfcG3V1wVrmkxn_KagegrjJg/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzkyYTY5MDZmMDJlNDQxYmQ4MDIxYjQ4YWIzNGY2MDU4.jpg)
Az utóbbi években jelentősen több fehérbort kezdtek el inni a német borfogyasztók. A borpiacuk majd' fele száraz minőségi bor, harmada pedig félédes.
2016-ban is folytatódott Németországban a 2008 óta meglévő trend, miszerint egyre nagyobb mennyiségben fogyasztanak bort a németek, közölte a mainzi székhelyű Német Borintézet. Ezen belül a legfigyelemreméltóbb a fehérborok arányának növekedésre a vörösök rovására: immáron a német borpiac eladásainak 43 százalékát adják fehérborok. 2008-hoz képest ez 6 százalékpontos, 2015-höz képest pedig 1 százalékpontos növekedés. Az se kevés.
A mainziak közleményéből kiderül: a vörösök piaci részaránya 47 százalékos, a rozéké pedig hét éve változatlanul 10 százalékos. A német borfogyasztók túlnyomó többsége ma is főleg száraz és félszáraz borokat preferál, ennek megfelelően a németországi borászatok a minőségi boraik 46 százalékát száraz, 21 százalékát pedig félszáraz kategóriában dobták piacra. A félédes kategória is tudott nőni, két százalékpontnyit, ezzel a németországi minőségi borok harmada ezzel a cukortartalommal kerül a fogyasztó poharába.