Sansar, a Second Life utódja a virtuális valóságban
2016. november 21. 11:30
A 2000-es évek legsikeresebb virtuális világát, a Second Life-ot felépítő Linden Lab másolgatás és aktualizálás helyett új virtuális világot épít a felfutó virtuálisvalóság-technológiákhoz.
2016. november 21. 11:30
p
0
0
0
Mentés
Ugye emlékszünk még a Linden-dollárokra?
A 2000-es évek közepén a Linden Lab csúcsra futtatta a fénykorában 1,1 millió személynek otthont adó, jelenleg 900 ezer aktív havi felhasználóval rendelkező Second Life digitális világot, amely még tavaly is 60 millió valódi (és nem Linden) dollár bevételt könyvelt el digitális javak eladásából.
Az Oculus Rift és más virtuálisvalóság-megoldások rivaldafénybe kerülésével nyilvánvalóvá vált, hogy a Second Life elavul. A Linden Lab toldozgatás-foltozgatás helyett új virtuális világon kezdett dolgozni. A headset-barát Sansar azonban nem Second Life klón, hanem a teljes alap generáljavítása. Az eredeti egyetlen véges világ, ahol a cég a virtuális földből csinál pénzt, a bétaváltozatban 2017 elején induló Sansar viszont minél több látogatót befogadó végtelen mennyiségben másolható környezetekből áll. A többi VR-térhez hasonlóan, itt is vagy joystickkel mozgunk, vagy a kevésbé émelyítő opciót választva, egy pontra bökve teleportáljuk magunkat. Az avatárok hasonlóak, csak részletesebben kidolgozottak, mint a Second Life-ban.
Sok VR közösségi hálózat létezik, különböző fejlesztési stádiumban vannak. A Linden Lab viszont mindegyiknél nagyobb tapasztalattal rendelkezik. A virtuális házépítés szuperegyszerű videojáték-szintű. A szerkesztési opciók többsége a VR-en kívül, desktop szoftveren van, amivel kidolgozhatjuk a világítást, ilyen-olyan elemeket adhatunk a házhoz, viszonylag bonyolult tevékenységeket végezhetünk. Egyelőre azonban a látvány érdekesebb.
A Second Life-ot sokféle célra használták, de soha nem lett mainstream. A VR még kifinomultabb, a Sansar pedig (legalábbis kezdetben) csak csúcskategóriás headseteken fog működni.