Ezt nem láttuk jönni: egy friss nemzetközi felmérés szerint a diákok egyre kevésbé tudják használni a számítógépet (!)
A magyar nebulók ugyanakkor jóval az EU-s átlag fölött teljesítenek. Csehország pedig szárnyal. Francesca Rivafinoli szemlecikke.
Az október 12-én megnyílt 3D Akadémia pozitív nemzetközi fogadtatását szemlélteti a 3D nyomtatás egyik vezető oldalának írása.
„A 3D akadémiák talán az európai 3D nyomtatás csúcstrendjei közé tartoznak az utóbbi időben. Az egyik ok az lehet, hogy a legtöbb európai iskola nem biztosít elég forrást az amerikai oktatási rendszerben STEM-ként (tudomány, technológia, mérnöki munkák, matematika) definiált, új megoldásokra, mint például a 3D nyomtatás különösen fogékony területekre.
Sok 3D nyomtatással foglalkozó cég megértette, hogy jövőbeli közönségüket saját maguknak kell felnevelni és kitanítani. Az iMakr Kezdte a MyMiniFactory Akadémiával, és a példát máris többen követik, köztük a FreeDee Printing Solutions, Magyarország első 3D nyomtatótechnológia-szolgáltatója.”