Friss kutatás: egy egész társadalmi réteg ellenzi Ursula von der Leyen legújabb tervét
A magyar gazdák ellenzik a brüsszeli javaslatot.
Három százalékkal, 1,08 milliárd lejre, vagyis 74,1 milliárd forintra csökkent tavaly a Heineken Románia árbevétele, közölte csütörtökön a vállalat. Az Igazi Csíki Sör elleni perük továbbra is tart.
Ugyanakkor a cég jövedelmezősége két számjeggyel javult a költséghatékonyság növelésének, a termékek sokszínűségének és az innovációnak köszönhetően. A vállalat nem közölt pontos adatokat a jövedelmezőségre vonatkozóan. Az árbevétel csökkenését a kedvezőtlen időjárás és a versenyhelyzet éleződése okozta. A vállalat jelentése szerint tavaly 5 százalékkal csökkent az eladások volumene.
A Heineken Romániának négy gyára van - Craiován, Konstancán, Marosvásárhelyen és Csíkszeredán - és több mint ezer alkalmazottat foglalkoztat. Tavaly Romániában 14,9 millió hektoliter sör fogyott el, ami 8,6 százalékos csökkenést jelent 2013-hoz képest. Egy lakosra évi 74 liter sör jutott, kevesebb az egy évvel korábban jegyzett évi 81 liternél. A fogyasztás csökkenését azzal magyarázzák, hogy a román kormány 2013 januárjában 16 százalékkal növelte a jövedéki adót. A Heineken Románia portfóliójába tartozik a Ciuc premium sörmárka is, amelyet az erdélyi magyarok csíki sörként emlegetnek.