Az ország esik szét, a miniszterelnök meg sehol – kiakadt a brit lap
Keir Starmer szerintük a nemzetközi politika kaszása.
A nagy számú Angliába kitelepült magyarra alapozva exportálna sört a Dreher. A cég vezetője a Magyar Nemzetnek a magyar sörfogyasztó aktuális preferenciáiról és egy 200 forintos sör költségeiről is beszélt.
„Szlovákia és Románia a legfőbb célpont, de a kitelepült nagy számú magyar lakosságra alapozva tervezzük az Angliába irányuló kivitelt is” — mondja a Magyar Nemzetnek adott interjújában Glattfelder Tamás, a Dreher Sörgyárak megbízott vezérigazgatója. A Dreher a SAB Miller-csoport tagja, ők gyártják az Arany Ászokot, a Kőbányait és a Drehert. A cég teljes termelésének 11 százalékát exportálja.
Az interjúból az is kiderül: beszállítóik 95 százaléka magyar vállalat, a komlón és az aludobozokon kívül gyakorlatilag mindent itthon szerez be a cég. Glattfelder számos fontos megállapítást tesz a magyar sörfogyasztók fogyasztói magatartásáról. Ilyen például az, hogy a prémium- és szuperprémium sörök fogyasztói kevésbé árérzékenyek, ragaszkodnak a megbízható, magas minőségi sztenderdekhez.
Vagy az, hogy annak ellenére, hogy az ízesített, alkoholmentes sörök intenzív növekedése megtört, a gyömbér, a lime-málna és a pomelo-grapefruit ízvilág stabil fogyasztókra talált, főleg a fiatalabbak körében. A megbízott vezérigazgató a cég árképzésébe is betekintést enged: „Ha valaki vásárol fél liter dobozos világos sört mondjuk 200 forintért, abból 80 forint, vagyis az ár 40 százaléka jövedéki adó, termékdíj és áfa, így a maradék 60 százalék fedezi az előállítást, a csomagolást, a szállítást, a kereskedői árrést és a marketinget.”