„Van ennek természetesen – tagadhatatlanul! – egyfajta reklámcélzata is, különösen így, nagyhéten, meg hát az ünnepek időszakában, ezért cégeket, borászatokat és termelőket nem is említek most név szerint. Egy korábbi, de még mindig frissként hivatkozott felmérés eredményei szerint a magyar borfogyasztók között az édesebb fajták, az édes és a félédes borok szélesebb körben elterjedtek, mint a szárazak, amelyeket »csak« ötvenhat százalék iszik rendszeresen. No, persze az sem kevés, sőt… A vörösbor a legelterjedtebb Magyarországon, nyolcvanhat százalék részesíti előnyben a többi fajtával szemben, s csak egy kicsivel lemaradva következik a fehérbor a jegyzékben.
A fogyasztás gyakorisága tehát a vörösbor esetében messze a legmagasabb. A rosé az összes többinél kevésbé elterjedt, a megkérdezettek alig hatvan százaléka fogyasztja. Ami már csak azért is érdekes ezekben a napokban, mert úgy tudjuk, a rosé az igazi húsvéti bor, tehát gondolhatnánk, hogy ilyenkor a megszokottnál többen nyúlnának érte, akár az áruházak polcainál, akár az ünnepre terített asztal mellé ülve.