Egyre több borászat használja tudatosan a közösségi médiát, főként a Facebookot. Egy viszonylag új honlap, a Vintank segíthet nekik a posztjaik megtervezésében és az interakció mérésében. Külön izgalmas, hogy a honlap a márkákat rangsorolja is.
A Vintank egy speciális algoritmust használ arra, hogy a honlapot használó pincészetek között egy brand rankingot állítson fel, amivel a pincészeteket a közösségi médiában lévő megjelenésük alapján listázza. Az algoritmus figyelembe veszi a médiában való említések számát, a facebookos rajongók vagy twitteres követők számának növekedését, azok aktivitását és elkötelezettségét, valamint a borászat megítélését is, és ez alapján számít egy indexszámot. A Winery Social Index eredménye naponta változik, és az utolsó két hét közösségi médiás aktivitását veszi figyelembe.
De miért érdekes ez nekünk? Mert vannak rajta magyarok is.
A hazai pincészetek közül a márkák rangsorában jelenleg a Gizella Pincét rangsorolták a legmagasabbra. A Gizella Pince tulajdonosa, Szilágyi László negyed éve használja a honlapot. A borász a Mandiner.bornak elmondta: sokat számíthat, hogy mekkora közösséggel kommunikál az adott borászat, de az eddigi tapasztalatai alapján az oldalakon regisztrált interaktivitás súlyozva van, és figyelembe veszi az algoritmus, hogy egy kisebb pince mekkora elérést produkálhat. Szerinte a közösségi média egy lehetőség arra, hogy megismertethesse az emberekkel a pincészetét, és felépíthesse a vállalkozását, mint márkát. Persze jó bor nélkül ez nem menne, mondja.