Orbán bebizonyította alkalmatlanságát a vezetésre
Egy fröccsöntő kisiparos is tudja, hogy csak azt érdemes gyártani, amit el is tud adni.
A Danubiana Kft. mintegy hárommillió euróval növelte árbevételét, adózott eredményét pedig megkétszerezte 2013-ban az előző évihez képest. A cég tavaly 120 ezer hektoliter bort értékesített, 90 százalékban exportpiacon.
Schmidt Győző elmondta: a 2012-es 8,2 millió euró után 2013-ban várhatóan 11,5 millió euró körül alakul a kft. nettó árbevétele, az adózott eredmény pedig 700 ezer euró körül lesz. A bővülés annak köszönhető, hogy a német tulajdonú társaságnak sikerült növelnie értékesítését a német, angliai és tengerentúli piacokon, tette hozzá.
Tájékoztatása szerint a cég tavaly 120 ezer hektoliter bort értékesített, 90 százalékban exportpiacon. A kft. bonyhádi és gyöngyösi telephelyén 148 ezer mázsa szőlőt dolgozott fel. Az elsősorban fehér borokat értékesítő vállalkozás döntő részben saját készítésű borokat visz piacra. A 2013-as jó szőlőtermésnek köszönhetően az értékesített mennyiség 90 százaléka a kft. feldolgozóiban készült. A Danubiana a külföldi piacokon elsősorban közepes árfekvésű borokat szállít az élelmiszer-kereskedelmi üzleteknek.
A Danubiana-borok itthon gyakran előfordulnak az Aldi polcain, valamint a Pécsi Borozó magazin hasábjain, ahol rendre jól szerepelnek.
A cég ügyvezetője az idén az értékesített mennyiség növekedését várja. Az eddigi tárgyalások alapján a külpiacokon várhatóan tudják tartani az árakat, így a tavalyinál nagyobb árbevételre számítanak, tette hozzá.