Tíz repülőtér és sok millió utas bánhatja: drasztikus lépésre készül a Ryanair
A francia kormány a repülőjegyek után fizetendő adó háromszorosára emelését tervezi.
A francia Haussmann Famille piacra lépett a világ első kóla ízesítésű borával. Az ital 75 százalékban szőlőből készül, víz, cukor illetve kólaaroma van még benne. A termékkel a fiatalokat, a nőket és az édes szájú ázsiaiakat célozzák. A franciák is egyre több ízesített bort isznak.
A Hausmann Famille pincészet a Chateaux En Bordeaux csoport tagja, és eddig is ízesített borairól volt híres. A Rouge Sucette (magyarul vörös nyalóka) fantázianevű bor alapja a fiatal franciák és spanyolok körében kalimotxo néven ismert koktél, ami nálunk vörösboros kólaként ismert. Az eredetileg 1:1 arányú koktél arányait a bornál megváltoztatták: ez most 75 százalékban szőlőből készül, a további összetevője víz, cukor illetve kólaaroma. A kólás bornak kilenc százalékos alkoholtartalma van. A cég korábban készített már maracujás, illetve grapefruit ízesítésű bort is.
Pauline Lacombe, a Haussmann Famille marketingigazgatója elmondta, hogy meglepő, de a bor keserűssége és a kóla édessége remekül kiegészítik egymást. Ahhoz, hogy megtalálják a helyes arányokat, több kutatást is folytattak. A termékkel a fiatal fogyasztókat kívánják megnyerni, és bevonni a borozás világába. Ázsiából is nagy érdeklődés van a termékre, ahol a fogyasztók sokkal édesszájúbbak, mint Európában.
Bíznak abban, hogy a grillpartik és a nyári bulik kelléke lesz a jéghidegen fogyasztandó ital. Erre minden esélye meg is van a bornak, hiszen Franciaországban 2,95 euróba kerül palackja, ami hamarosan Nagy-Britanniában is kapható lesz. Franciaországban az ízesített borok fogyasztása egyre növekszik, iparági becslések alapján idén 30 millió palack fog elkelni, ami 50 százalékkal több, mint 2012-ben. Amerikában is növekszik az édes vörösborok és a muskotályos szőlőfajták borai iránti kereslet, ami hat százalékát teszi ki az amerikai fogyasztásnak.