A nagyszabású rendezvényen berlini, bukaresti, csíkszeredai, kolozsvári és szentpétervári zenés színházak szerepelnek egy-egy előadással a Budapesti Operettszínház társulata mellett. Szentpétervári tárgyalásairól hazatérve a színház főigazgatója, Kerényi Miklós Gábor elmondta az MTI-nek, hogy régen nem járt teljes orosz színházi társulat Magyarországon, így nagy várakozással tekinthet a közönség a szentpétervári Zenés Komédia Színház vendégjátéka elé. Kálmán Imre Marica grófnő című operettjével lépnek fel, az est orosz nyelvű lesz, magyar felirattal. Az oroszok egy stúdióelőadást is hoznak: Bernard Slade Jövőre, veled itt! című komédiájának musicalváltozatát Stan Daniels zenéjével. A program érdekessége, hogy ugyanezt – egyébként a repertoárján lévő – darabot a Budapesti Operettszínház társulata is eljátssza a fesztiválon. Különleges lesz Presgurvic Rómeó és Júlia című musicalje is, amely nemcsak a vendéglátóknak, hanem a bukaresti Ion Dacian Nemzeti Operettszínháznak is az egyik sikerprodukciója. Így a fesztiválon román és magyar énekes színészek együtt elevenítik meg a szerelmesek történetét, a kétnyelvű előadást szintén feliratozzák – mondta a főigazgató.
A Kolozsvári Állami Magyar Opera társulata is Kálmán Imre-művel, A cirkuszhercegnővel vesz részt a fesztiválon, a nemzetközi operavilágban is jegyzett énekesek, például Kele Brigitta, Szabó Levente alakítják a főszerepeket. A marosvásárhelyi Művészeti Egyetem hallgatói Garcia Lorca Bernarda Alba háza című drámájának zenés feldolgozását mutatják be. A vendéglátó színház Pesti Broadway Stúdiójának növendékei pedig Pintér Béla Parasztoperáját adják elő. A kamaraelőadások sora egy berlini Edith Piaf-emlékesttel egészül ki. A gálaestre a berlini Komische Oper vezető művészei közül is érkeznek, előre jelezve a német színházzal most formálódó koprodukciót, amelynek rendezője a ház új ausztrál intendánsa, Barrie Kosky, karmestere pedig a szintén új főzeneigazgató, Nánási Henrik lenne. Tolcsvay László Isten pénze című musicaljére, a Csíki Játékszín előadására is felhívta a figyelmet a főigazgató. A hagyományteremtő eseményt támogatja a fővárosi önkormányzat és a Nemzeti Kulturális Alap is, de a költségek jelentős részét saját forrásból, jegybevételekből fedezik.
Kerényi Miklós Gábor szerint a magyar zenés színjátszás a főváros egyik legfőbb turisztikai vonzereje lehetne. Közép-Európában sehol sem játsszák olyan magas színvonalon a zenés műveket, és nemcsak a saját színházára gondol, hanem a versenytársakra is, mint Budapesten – hangoztatta. Készülnek egy másik Tolcsvay-alkotás, az Ördögölő Józsiás március végi ősbemutatójára is. „Új műfaj keletkezik, rockoperettnek nevezem a Tamási Áron írásán alapuló darabot, amely egyszerre szól felnőtteknek és gyerekeknek.” Kerényi Miklós Gábor felidézte, hogy először 1979-ben Kecskeméten, majd 2002-ben futott neki ismét, de csak most valósulhat meg ez az elképzelése. Erős hetek előtt állnak a színház előtt, Ukrajnában lépnek föl A csárdáskirálynővel. Nyáron nemcsak Szegeden játszik a színház – Presgurvic Elfújta a szél című musicaljét mutatják be –, hanem a Berlin melletti Wannsee Fesztiválon is. A Csárdáskirálynő tíz előadására legalább harmincezer nézőt várnak – mondta a főigazgató.