Ha a kormány rábólint, júliustól a Magyar Turizmus Zrt.-hez kerül a közösségi bormarketing. A feladat eddigi gazdája, az Agrármarketing Centrum pedig jogutód nélkül megszűnik szeptember végén, írja a Napi Gazdaság.
Nem véletlenül van takaréklángon a hazai bormarketing: eddig még azt sem lehetett tudni, milyen lesz az új rendszer. A kormány már tavaly novemberben eltörölte a bor forgalombahozatali járulékát, de azt, hogy a bormarketing-büdzsét ki és hogyan fogja kezelni, egyelőre nem nagyon lehetett tudni.
Amennyiben a kormány is rábólint, júliustól a Magyar Turizmus Zrt.-hez kerül a közösségi bormarketing, az eddig a feladatot ellátó Agrármarketing Centrum pedig szeptember végén jogutód nélkül megszűnik - válaszolta a Napi Gazdaság érdeklődésére a Vidékfejlesztési Minisztérium. A Magyar Turizmus Zrt. csak akkor fog neki a bormarketinget érintő feladatai tervezéséhez, ha megszülettek az ehhez szükséges jogszabályok, és a forráskeretet is tisztázták. A tervek szerint az MT Zrt. a jelenleg AMC költségvetési soron lévő összeg időarányos részét fogja megkapni 2012. második félévére.
A lap úgy tudja, hogy a kormány a 2013-as költségvetés tervezése során azt szeretné, hogy az agrármarketing forrásai bővülhessenek, de legalább az idei szinten maradjanak.