Kimondta a vezető politikus: Új stratégia kell annak érdekében, hogy az USA-EU-Kína háromszögben ne az EU legyen a vesztes
A politikus szerint az EU és Magyarország érdekeivel is ellentétes lenne egy gazdasági hidegháború.
Hét éven belül Kína a világ legnagyobb médiapiaca lesz Jeffrey Katzenberg, a DreamWorks vezérigazgatója szerint.
Az év elején Sanghajban felállított Oriental DreamWorks mellett a Batman-sorozatot és a Másnaposokat is jegyző Legendary Pictures produkciós társaság szintén Kínában terjeszkedik, tavaly év végén jelentették be, hogy Legendary East néven vegyesvállalatot alapítanak a Huayi Brothers Media Corp. céggel. A kínai partner a hazai piacon való terjesztésért felel majd, míg a Legendary amerikai partnere, a Warner Bros. a világ többi részén mutatja be a filmeket.
A kínai jelenlétet a piac mérete és a növekvő bevételek indokolják. A jegypénztárak 2011-ben összesen 13,1 milliárd jüant (472 milliárd forintnak megfelelő összeget) kasszíroztak, ami 2010-hez képest 29 százalékos növekedést jelez, 2009-hez képest pedig a bevételek megduplázódását. Idén 20 százalékos bővüléssel számolnak az elemzők.
A jegyárbevételek alapján Kína 2012 végére – az Egyesült Államok után, de Japánt maga mögött hagyva – a világ második legnagyobb filmfogyasztójává válhat. Az iparág ráadásul továbbra is lendületesen fejlődik: a hivatalos statisztikák szerint tavaly több mint 800 új filmszínház nyílt az országban, és csaknem 600 hazai film született. „Hét éven belül Kína a világ legnagyobb médiapiaca lesz, ez egy óriási lehetőség, amelyet most kell kihasználni” – mondta legutóbbi sanghaji látogatásán Jeffrey Katzenberg, a DreamWorks vezérigazgatója.