Meglepő installáció nyerte a Turner-díjat

2011. december 06. 12:08

Az egyik legnevesebb kortárs művészeti elismerés, a Tate Modern Turner-díja idén egy skót szobrászművészhez vándorolt, egyik kreációja egy szemétkosár.

2011. december 06. 12:08

A Tate Modern 25 ezer fontos csekkel és jelentős szakmai tekintéllyel járó Turner-díját idén nem a közönségkedvenc, a külvárosi tájképeket alkotó George Shaw, hanem a posztmodern installációiról ismert Martin Boyce nyerte el.

Az alkotásokat idén az észak-angliai Newcastle kortárs művészeti fellegvárában állították ki a gabonamalomból átalakított Baltic központban. A döntőbe került kortárs művekre az elmúlt hat hétben több mint százhúszezer látogató volt kíváncsi.

A skót Martin Boyce több kreációt is elhelyezett az épületben. A művek egyike egy „Perforált és porózus (északi égbolt) 2011” címet viselő szemétkosár. A szobrász halvány, fákra emlékeztető, krémszínű fénnyel megvilágított összeállítása a kritikusok szerint a „szemnek élvezetet okozó”, „új költészeti perspektívát nyitó”, „a Cseresznyéskert durva színházi feldolgozásának díszletét felidéző”. A művész a zsűrit „a korai modern művészet nyelvezetét sikeresen megújító” szellemiségével győzte meg.

Összesen 22 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
trespass
2011. december 07. 10:40
Nem igazan az en izlesem,de Tracy Emin-hez kepest komoly elorelepes.
orion
2011. december 06. 20:06
Tecccik!! Tecccik!! Tecccik!!!! Elaléltam a gyönyörtől. Bár nekem a Ványa bácsi kubista jelmezeinek XXI. századi progresszív szublimációja.
Honfi-fi
2011. december 06. 19:49
A sorozatban harmadik skót díjazott, a Glasgow-ban élő Boyce tulajdonképpen több kreációt helyezett el a Tyne-parti épületben, melyek közé egy „Perforált és porózus (északi égbolt) 2011” címet viselő szemétkosár is tartozott. Az acélszerkezetekre koncentráló szobrász halvány, fákra emlékeztető, krémszínű fénnyel megvilágított összeállítása a kritikusokat a „szemnek élvezetet okozó”, „új költészeti perspektívát nyitó”, „a Cseresznyéskert durva színházi feldolgozásának díszletét felidéző”, illetve „a korai modern művészet nyelvezetét sikeresen megújító” szellemiségével győzte meg. Népszabi (R.Hahn Veronika) --------------------- Na baszod alássan, ez igen. Ezt a körmönfont hadovát egy semmi szarról, hát ember legyen a talpán, aki ezek után még elhiszi, hogy ezeknek az ipari fosoknak közük van bármiféle művészethez. Amikor nem lehet valami szarról elmondani, hogy micsoda, a másik ködösítő duma az univerzum dimenzióinak a ballisztikus absztrakt bemutatása, integrált szellemi szövevényeken át a lélek spiritulaitásán át a tér-idő kontiuum végponja felé, a mi az idők végtelenjeiban találkoznak. De mivel ezt az univerzum dumát, már 30 éve elsütik, minden magyarázhatatlan fosra, már direkt üdítő szellemi újítás a Cseresznyséker díszleteinek párhuzama. Hát ha művész lennék, le is fosnám a bokámat a gyönyörtől, ha a műveimet egy ki tudja milyen színdarab, ki tudja ki által készített gagyi díszleteihez hasonlítanák. Ez aztán a művészi karrier netovábbikja. Talán ezekre az un. kortárs dolgokra egy teljesen más gyüjtő, és osztó nevet kellene stílszerűen installálni, ami jobban kifejezi a lényegüket. Mert nem gyaláznám ezekkel a szellemileg is sovány készülményekkel a kalsszikus értelemben vett művészet nevet és fogalomkört.
Finale*
2011. december 06. 15:42
Volt mar WC csesze is kiallitva mint mutargy ,ez a szemetkosar mar nem is lep meg.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!