Szégyen, gyalázat! Az Eredet zseniális rendezőjét nem jelölte az Amerikai Filmakadémia Oscarra. Sebaj, talán jövőre készít egy több tér- és idősíkban játszódó világháborús drámát.
A brit Christopher Nolan nem áltatja nézőit azzal, hogy elvont, haldoklós-szenvedős, nézhetetlen művészfilmeket készít, melyeket aztán a New York-i kritikusok jóízű csettintésekkel és bősz bólogatással ismernek el. Nolan közönségfilmeket készít. Közönségfilmeket, melyek azonban bővelkednek a hihetetlen csavarokban, a nagyszerű színészi játékban, az eredeti megoldásokban és újító ötletekben. A rendező a Mementóval robbant be a köztudatba: a fekete-fehér, visszafelé elmesélt történet az egész szakmát földhöz vágta. A nyomasztó Álmatlanság és a csavaros Tökéletes trükk után a Batman-filmek hoztak neki újabb hatalmas sikert, a zseniális Heath Ledgernek pedig halhatatlanságot.
Na de mi kell Oscarnak? Kate Winslet pár éve még azzal viccelt, hogy egy Holokauszt-filmmel biztos nyerne. És lőn: 2009-ben átvehette a legjobb női főszereplőnek járó díjat A felolvasóban nyújtott alakításáért. Azért reméljük, Christopher Nolan nem nyergel át a sírós drámákra, hiszen a Coen-fivéreket is azért favorizálják, amiért darabolás megy majd' minden mozijukban.