Az idei japán filmhét ízelítőt nyújt a japán film 21. század eleji terméséből. A vetítések ingyenesek.
2010. március 25. 10:30
p
0
0
0
Mentés
A Magyarországon még be nem mutatott, többségében díjnyertes alkotások a mai japán filmeseket foglalkoztató társadalmi problémák különböző rétegeit tárják a nézők elé. Bemutatásra kerül egyebek között a széthulló család, a homoszexualitás, a japánban élő koreai kisebbség, a szélsőséges új vallási szekták, az asszisztált öngyilkosság és a szegénység problematikája.
Az idei filmhét egy animét is műsorára tűz, mely a második világháború borzalmait örökíti meg. Témájuknál fogva a filmhét programja nem csak a japán filmnyelv fejlődése iránt érdeklődők számára tartogat maradandó élményeket. A vetítések japán nyelven, angol felirattal és magyar hangbemondással láthatóak.
Kényes témát csomagolt nevetős-megható road movie-ba első játékfilmjében a francia Enya Baroux. A Jó utat, Marie inkább a családi összetartozás fontosságáról, mintsem arról beszél, van-e joga az embernek megmondani, mikor óhajtja befejezni a földi pályafutását.
A Többesélyes szerelem lehetett volna egy izgalmas, a jelen társadalmára reflektáló, okos film – sőt, az Előző életek után pontosan ezt vártuk. Ehelyett egy kliséhalmazt kapunk. Igaz, beszélgetésindítóként még így is működik.