A fiatal brit festő reprodukál, stílusokat kever és válaszokat keres.
2010. február 09. 14:07
p
0
0
0
Mentés
Glenn Brown, a fiatal brit festőgeneráció fontos alakja a festészetet mint témát állítja vizsgálódásának középpontjába; a művészettörténet ismert és kevésbé ismert alkotásait, illetve a populáris kultúra képeit reprodukálja nagyméretű festményein. Korokat és stílusokat kever - a mesterségbeli tudást állítja szembe a modern digitális képalkotással.
Brown megkérdőjelezi az eredetiség mindenható voltát is, amikor Rembrandt, Fragonard vagy éppen Dalí műveit másolja, mely utóbbi miatt a Dalí alapítvány be is perelte a Turner-díjra jelölt festőt. Festészettörténeti idézeteivel olyan határterületeket is érint, mint a totális giccs, vagy éppen a science-fiction, melyeket iróniával kezel.
Különleges zenei programmal indul az április a fővárosban: április 3. és 5. között ismét megszervezik a Budapest GipsyFestet, ahol a roma zenei élet színe-java megfordul majd. A programokról és a rendezvény küldetéséről kérdeztük a főszervezőt, Rostás Mihály Mazsit. De lapunknak Tóth Gabi is vallott arról, milyen kapcsolat fűzi ehhez a kultúrához.
Valami történik, a hitehagyott Nyugaton egyre többen szomjazzák a transzcendenciát. A vallásosság nemcsak hasznos, de észszerű választás is, itt az ideje, hogy a hívők megragadják az alkalmat, és beszélgetni kezdjenek a bizonytalanokkal – mutat rá a változó korszellem kínálta esélyre Ross Douthat.