Brutális felháborodás Erdélyben: panaszrekord született a villanyszolgáltatók ellen

2025. július 30. 07:45

A Kovászna megyei fogyasztók egyre gyakrabban panaszkodnak az áramszolgáltatókra, különösen a hibás, megkésett és értelmezhetetlen villanyszámlák miatt.

2025. július 30. 07:45
null

A Kovászna megyei fogyasztók körében az áramszolgáltatókkal kapcsolatos panaszok kerültek az élre a fogyasztóvédelmi hivatal legfrissebb adatai szerint. Onica Csaba főfelügyelő-helyettes keddi sajtótájékoztatón a Maszol kérdésére elmondta, hogy a legtöbb kifogás a villanyszámlákat érinti, különösen azok hiányát vagy nehezen értelmezhető tartalmát.

Az év eleje óta 108 panasz érkezett a hivatalhoz, amelyek többsége az áramszolgáltatókat célozta.

Csak júliusban 28 beadványt regisztráltak, ebből 15 a villanyszámlákkal volt kapcsolatos. A legtöbb reklamáció az Electrica Furnizare vállalatot érintette, mivel ez a cég szolgálja ki a legtöbb ügyfelet a megyében. A panaszok a számlák késedelmes kiállítására, hibás mérőállás-jelzésre és bonyolult, értelmezhetetlen számlaképre vonatkoztak.

Volt példa arra is, hogy egy fogyasztó hosszú szünet után egyetlen napon belül 10–15 számlát kapott, nem csekély összeggel. Ilyen esetekben a szolgáltatónak biztosítania kell a részletfizetés lehetőségét, mivel a késlekedés nem a fogyasztó hibájából történt. További gondot jelent, hogy az áramszolgáltatók többhavi fogyasztást gyakran egyetlen hónapban számláznak ki, így a fogyasztók rosszabb tarifakategóriába esnek. 

A jelenlegi ársapka szerint 100 kilowattóra alatt 68 bani, 100 és 255 kilowattóra között 80 bani, efelett pedig 1,3 lej a kilowattóránkénti ár. 

Onica Csaba kiemelte, hogy ha a szolgáltató a teljes fogyasztást egyetlen hónapra számítja fel, a fogyasztó indokolatlanul magasabb árkategóriába kerülhet. Bár a szolgáltató hibája nem mentesíti a fogyasztót a fizetés alól, Onica szerint az esetek többségében a cégek elismerik a tévedésüket, és megpróbálják kijavítani azt. Súlyosabb esetekben a fogyasztóvédelmi hivatal pénzbírságot is kiszabhat.

Nyitókép: Adem ALTAN / AFP

***

Ezt is ajánljuk a témában

Összesen 3 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Nuttika
2025. július 30. 12:24
Milyen jó is, hogy beléptünk itt a közép és kelet európai régióban, hogy a nyugati multik szabad rablást műveljenek szolgáltatás címszó alatt.
eN
2025. július 30. 10:04
Tegyük hozzá, hogy ezek mind "bezzegnyugati" privatizált szolgáltatók mint a francia electrica és a német e.on. Országos probléma hogy minősíthetetlen színvonalú amit nyújtanak.
GrumpyGerald
2025. július 30. 08:17 Szerkesztve
Nálunk is ez a fajta szabadrablás ment úgy 15-20 éve. Vagy lehet, hogy még korábban. Még jó, hogy a román démonkratikus jogállam megelőzött minket azóta 23-szor... Csak kár (az erdélyieknek), hogy ebből semmi se látszik!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!