„Mi mind boldogok vagyunk, hogy felvette a felesége beszélgetését” – erkölcsi mélyrepülés Magyar Péter fórumán (VIDEÓ)

Ezúttal nem Magyar vitte a prímet, hanem az egyik lelkes híve a párt zalaszentgróti fórumán.

A Kovászna megyei fogyasztók egyre gyakrabban panaszkodnak az áramszolgáltatókra, különösen a hibás, megkésett és értelmezhetetlen villanyszámlák miatt.
A Kovászna megyei fogyasztók körében az áramszolgáltatókkal kapcsolatos panaszok kerültek az élre a fogyasztóvédelmi hivatal legfrissebb adatai szerint. Onica Csaba főfelügyelő-helyettes keddi sajtótájékoztatón a Maszol kérdésére elmondta, hogy a legtöbb kifogás a villanyszámlákat érinti, különösen azok hiányát vagy nehezen értelmezhető tartalmát.
Az év eleje óta 108 panasz érkezett a hivatalhoz, amelyek többsége az áramszolgáltatókat célozta.
Csak júliusban 28 beadványt regisztráltak, ebből 15 a villanyszámlákkal volt kapcsolatos. A legtöbb reklamáció az Electrica Furnizare vállalatot érintette, mivel ez a cég szolgálja ki a legtöbb ügyfelet a megyében. A panaszok a számlák késedelmes kiállítására, hibás mérőállás-jelzésre és bonyolult, értelmezhetetlen számlaképre vonatkoztak.
Volt példa arra is, hogy egy fogyasztó hosszú szünet után egyetlen napon belül 10–15 számlát kapott, nem csekély összeggel. Ilyen esetekben a szolgáltatónak biztosítania kell a részletfizetés lehetőségét, mivel a késlekedés nem a fogyasztó hibájából történt. További gondot jelent, hogy az áramszolgáltatók többhavi fogyasztást gyakran egyetlen hónapban számláznak ki, így a fogyasztók rosszabb tarifakategóriába esnek.
A jelenlegi ársapka szerint 100 kilowattóra alatt 68 bani, 100 és 255 kilowattóra között 80 bani, efelett pedig 1,3 lej a kilowattóránkénti ár.
Onica Csaba kiemelte, hogy ha a szolgáltató a teljes fogyasztást egyetlen hónapra számítja fel, a fogyasztó indokolatlanul magasabb árkategóriába kerülhet. Bár a szolgáltató hibája nem mentesíti a fogyasztót a fizetés alól, Onica szerint az esetek többségében a cégek elismerik a tévedésüket, és megpróbálják kijavítani azt. Súlyosabb esetekben a fogyasztóvédelmi hivatal pénzbírságot is kiszabhat.
Nyitókép: Adem ALTAN / AFP
***
Ezt is ajánljuk a témában
Ezúttal nem Magyar vitte a prímet, hanem az egyik lelkes híve a párt zalaszentgróti fórumán.