Pakisztán legújabb, csillogó repülőteréről csak két dolog hiányzik: az utasok és a repülőgépek

2025. február 25. 14:00

Az új repülőtér megnyitására még nem került sor az elszegényedett városban.

2025. február 25. 14:00

Utasok és repülőgépek nélkül Pakisztán legújabb és legdrágább repülőtere rejtélynek tűnik. A teljes egészében Kína által finanszírozott, 240 millió dolláros beruházásból épült Új Gwadar Nemzetközi Repülőtér megnyitásának időpontja bizonytalan írja a CNN.

Ezt is ajánljuk a témában

A tengerparti Gwadar városában található repülőtér 2024 októberében készült el, és éles kontrasztban áll a környező, elszegényedett beludzsisztáni tartománnyal.

 A város rettentő szegény: nincs csatlakoztatva az országos villamosenergia-hálózathoz – az áramot a szomszédos Iránból vagy napelemekből nyerik –, és nincs elegendő tiszta ivóvíz sem.

 Így az évi 400 000 utast kiszolgálni képes repülőtér nem tartozik a 90 000 fős város legégetőbb szükségletei közé.

Nemrégiben Gwadar Omán része volt, nem pedig Pakisztáné, és a város egy fontos kikötő volt a Mumbai felé tartó személyszállító hajók számára. Az egyik lakos szerint, az  emberek nem éheztek, és a férfiaknak mindig volt munkájuk, és volt ivóvíz. Ma azonban Gwadar víztartaléka eltűnt az aszály és a szabályozatlan vízhasználat miatt. Ahogy a munka is eltűnt.

Nyitókép:AFP

Összesen 7 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kombinator-0
2025. február 25. 17:07 Szerkesztve
és itt mit látunk?
spiltyu-2
2025. február 25. 16:43
240 millio dolcsiból reptér??? 🤔
bozso-az-ordog-es-annak-ugyvedje-69
2025. február 25. 14:26 Szerkesztve
Csakhogy Gwadarban egy hatalmas kikötőt építenek a kínaiak, mert a túlterhelt Karacsi helyett az új Gwadar-i kikötőn szeretnék a kínai Tibet és Hszincsiang-Ujgur, sőt talán Csinghaj tartományok exportját és az importját is lebonyolítani. Nevezett kínai tartományok elég messze esnek a tengerektől és így a világpiacoktól, és így nehéz az export-import. Ezekhez a tartományhoz közelebb esik Gwadar, mint az echte kínai kikötők. Így a kikötő és a hozzá vezető út és vasút megépítését a kínaiak részére stratégiai beruházásnak minősül, és akként kezelik, mert gőzerővel építik. Úgyhogy lehet, hogy a évi 400 000 (napi 1100) utast kiszolgálni képes repülőtér még kicsinek is fog bizonyulni, mire mindez elkészül. Pakisztán meg munkaalkalmat és adóbevételeket lát az építésben is, majd az üzemeltetésben is. Na, mindez rejtély marad a CNN számára. Vagy szándékosan elhallgatják. Vagy csak Kínáról és Pakisztánról akarnak egy lenéző cikket írni. A haladár woke-sajtó egyoldalúságát ismerve bármelyik lehet.
neszteklipschik
2025. február 25. 14:26 Szerkesztve
Mi a faszér nem kőtöztök oda, lippsik?! Hiszen még beludzsisztánban is mindenjobb, mint "bidzsisztánban", vagy hol a faszomba! Csak itt esz a fene titeket, csak itt veritek a nyálatokat, pedig el is takarodhatnátok innen az istenfaszára! :-) Ja, most jut eszembe, bazdmeg: OTT KELL PRÁJDRA MENNI, nem Magyarországon! :-)))))))))
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!