A McDonald’s a legújabb azon cégek sorában, akik felhagynak a sokszínűség, esélyegyenlőség és befogadás (diversity, equity, inclusion, vagyis DEI) iránti elkötelezettséggel, mivel a konzervatív körök ellenállása a DEI-politikákkal szemben – amelyeket kritikusai gyakran „woke”-nak neveznek – tovább erősödik.
Történik ez most azzal a hullámmal szemben, amely 2020-ban az amerikai vállalatok körében az akkori BLM-es, antirasszista tüntetések nyomán számos „sokszínűségi vállalást” eredményezett.
Mint a Forbes hasznos kronológiai felsorolásából kiderül, a hónap elején a McDonald’s bejelentette, hogy megszünteti a sokszínűségi célkitűzéseket, továbbá felhagy a vállalati demográfiai adatokat mérő külső felméréseken való részvétellel, és átnevezi sokszínűségi csapatát. A vállalat döntését az Egyesült Államok Legfelsőbb Bíróságának határozatával indokolta, amely megszüntette az egyetemi pozitív diszkriminációt, valamint hivatkozott más nagyvállalatok hasonló DEI terén való visszalépéseire.
Ezt megelőzően a Walmart is bejelentette, hogy felhagy DEI-re vonatkozó kötelezettségvállalásaival.
Ez magában foglalja egy antirasszista nonprofit szervezetben való részvételét, valamint bizonyos LGBTQ-tematikájú termékek harmadik féltől származó értékesítésének megszüntetését a weboldalukon, továbbá a Human Rights Campaign külső felméréseiben való részvétel megszüntetését és a „sokszínűség, esélyegyenlőség és befogadás” kifejezés fokozatos eltávolítását a vállalati dokumentumokból.