Tollakat és vérfoltokat találtak a hajtóműveken – ez okozhatta a dél-koreai tragédiát

2025. január 27. 06:55

A vizsgálatok szerint valóban madárrajjal ütközött a gép.

2025. január 27. 06:55
null

Egy hétfőn hozzáférhető jelentés szerint a Jeju Air múlt hónapban lezuhant repülőgépének a balesetét vizsgáló dél-koreai hatóságok eljuttatták az előzetes jelentést az ENSZ légügyi ügynökségének, valamint az Egyesült Államok, Franciaország és Thaiföld hatóságainak. 

Dél-Korea legsúlyosabb légikatasztrófájának kivizsgálása továbbra is folyamatban van

– erről a hvg.hu ír.

Emlékeztetnek: a Bangkokból induló Boeing 737-800-as december 29-én túlfutott a kifutópályán, amikor kényszerleszállást hajtott végre, és nekicsapódott egy olyan, részben betonból készült szerkezetnek, amely egy helymeghatározáshoz szükséges rendszer része volt. 

A fedélzeten tartózkodó 181 ember és a személyzet tagjai közül kettő kivételével mindannyian meghaltak.

Mint kiderült, a vizsgálatot végző szakemberek az előzetes eredményeket szombaton osztották meg az áldozatok családtagjaival: megemlítették például azt, hogy a pilóták egy madárrajt észleltek a szerencsétlenség bekövetkezte előtt. Hogy pontosan ez mikor történt, azt egyelőre nem tudni, de 

a jelentés szerint mindkét hajtóművön tollakat és vérfoltokat találtak. A tragédiát közvetlenül azonban nem ez okozhatta, hanem a becsapódás

– írják.

Hangsúlyozzák: a jelentés azonban 

nem tér ki arra, mi vezethetett ahhoz, hogy a két adatrögzítő közvetlenül azelőtt állt le, hogy a pilóták vészjelzést adtak le.

 A repülőgép ekkor 152 méter magasságban volt és 298 kilométer per órás sebességgel repült abban a pillanatban, amikor a fekete dobozok leállították a rögzítést – tudjuk meg.

Ezt is ajánljuk a témában

Niytókép: MTI/EPA/YNA

Összesen 33 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
simonpali
2025. január 27. 14:54
Valahol egészen elképesztő ez hogy ütközik egy gép egy madárrajjal és nem az az első szándék hogy minél előbb letegye a pilóta a gépet hanem akkor még átstartolgatnak kicsit. Tényleg felfoghatatlan hogy mi járhatott az amúgy bizonyára nagyon képzett és tapasztalt személyzet fejében.
simonpali
2025. január 27. 14:50
Nem szakértőként feltételezem, ha nem startolnak át a pilóták akkor nagy valószínűséggel letették volna a gépet és nem lett volna semmi gond. Rejtély mire volt jó és miért kellett az átstartolás: - "Ez nem oké landolás így kapitány uram mert madárrajjal ütköztünk. Ilyenkor a protokoll szerint tenni kell még egy kört a levegőben és újból leszállni madárrajjal történő ütközés nélküli. -Igaza van másodkapitány. Átstartolunk." Másrészt fura hogy pont annál a reptérnél szálltak át a madarak amik amúgy szerintem nagy ívben el szokták kerülni a repterek környékét. Persze a madarakat erről nem lehet megkérdezni így viszonylag könnyű rájuk fogni a katasztrófát.
nyúlgerinc
2025. január 27. 13:17
...."hogy a két adatrögzítő közvetlenül azelőtt állt le, hogy a pilóták vészjelzést adtak le." Hm...Boeing amerikai. Amerikai katonák állomásoznak Dél-Koreában. Hogy mit hoz ki a vizsgálat, azt a fentiek ismeretében mindenki gondolja tovább...
survivor
2025. január 27. 11:10 Szerkesztve
Az oroszok bevetették az idomított verebeket. Sok van belőlük . Eltömik a futóművet. Eltömik a levegő beömlő nyílásait. Eltömik a gpu csöveit Zavarják az infra homing rakétákat (meleg célpontok) Zavarják a radart Ravasz ez a Puty.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!