Trump jött, látott és győzött: mutatjuk az új elnök első beszédét (VIDEÓ)
„Ez egy olyan mozgalom, amilyet még nem látott a világ!” – mondta Trump.
Az elnökválasztási kampány során a demokraták kétszer annyi pénzt fordítottak hirdetésekre, mint Trump.
Nyitókép: Koki Kataoka / Yomiuri Shimbun / AFP
Megközelítette a tizenegy milliárd dollárt a 2024-es amerikai elnökválasztás teljes kampányreklám-költése – derül ki az amerikai politikai reklámok figyelésével foglalkozó AdImpact nevű szervezet szombaton kiadott összegzéséből.
Kamala Harris, illetve előtte Joe Biden politikai kampányreklámjainak értéke 880 millió dollár volt,
míg Donald Trump teljes elnökválasztási kampánya során ennek kevesebb mint felét, 425 millió dollárt fordítottak hirdetésekre.
Ezen kívül a demokrata párti elnökjelölti kampányra külső szervezetek további 1,8 milliárd dollárt költöttek, míg a republikánus választási hadjáratra 1,4 milliárd dollárt fordítottak a párthoz tartozó külső csoportok.
Az elnökválasztással egy időben tartott kongresszusi választáson a felsőház, azaz a szenátus 33 tagjának megválasztását összesen 2,6 milliárd dollár értékű kampányhirdetés kísérte,
amiből 1,4 milliárd dollárt a demokrata, míg 1,2 milliárdot a republikánus jelöltekre költötték a pártok, illetve kapcsolódó szervezetek.
A legdrágább szenátusi verseny Ohio állam szenátori pozíciójáért zajlott, ami 538 millió dollárba került, és a republikánus jelölt Bernie Moreno győzelmét hozta a 6 éven keresztül hivatalban lévő demokrata Sherod Brown-nal szemben.
A Kongresszus alsóháza, a képviselőház 435 tagjának megválasztása érdekében a két párt színeiben induló jelöltek összesen 1,7 milliárd dollárnyi reklámot tettek közzé, amiből 940 millió dollár a Demokrata Párt és szervezetei, míg 760 millió a Republikánus Párt, vagy pártokhoz közel álló külső szervezetek kasszáját terhelte.
A 2024-es amerikai választásokon számos térségben tartottak helyi választásokat különböző pozíciókra, amelyek reklám-költségvetése összesen 2,9 milliárd dollár volt. A legtöbbet, 122 milliót Floridában, a marihuána fogyasztásának legalizálásáról szóló népszavazás kampányára költötték a kezdeményezés támogatói és ellenzői.
(MTI)
***
Ezt is ajánljuk a témában
„Ez egy olyan mozgalom, amilyet még nem látott a világ!” – mondta Trump.
Kapcsolódó cikkek a Amerikai elnökválasztás 2024 aktában.
Megszólalt Amerika egyik legjobb közvélemény-kutatója.
„Négymillió kormányzati alkalmazottra nincs, és nem is lehet szüksége az országnak” – húzta alá Trump embere.
Könnyebb lenne, ha Kassa Nevadában volna, Dunaszerdahely meg Michiganben.