Érezhette a csúfos bukást Harris kampánycsapata: úgy költötték a pénzt, mintha nem lenne holnap

2024. november 10. 06:49

Az elnökválasztási kampány során a demokraták kétszer annyi pénzt fordítottak hirdetésekre, mint Trump.

2024. november 10. 06:49
US Presidential Election / Kamala Harris

Nyitókép: Koki Kataoka / Yomiuri Shimbun / AFP

Megközelítette a tizenegy milliárd dollárt a 2024-es amerikai elnökválasztás teljes kampányreklám-költése – derül ki az amerikai politikai reklámok figyelésével foglalkozó AdImpact nevű szervezet szombaton kiadott összegzéséből.

Kamala Harris, illetve előtte Joe Biden politikai kampányreklámjainak értéke 880 millió dollár volt,

míg Donald Trump teljes elnökválasztási kampánya során ennek kevesebb mint felét, 425 millió dollárt fordítottak hirdetésekre.

Ezen kívül a demokrata párti elnökjelölti kampányra külső szervezetek további 1,8 milliárd dollárt költöttek, míg a republikánus választási hadjáratra 1,4 milliárd dollárt fordítottak a párthoz tartozó külső csoportok.

Óriási költekezés

Az elnökválasztással egy időben tartott kongresszusi választáson a felsőház, azaz a szenátus 33 tagjának megválasztását összesen 2,6 milliárd dollár értékű kampányhirdetés kísérte,

amiből 1,4 milliárd dollárt a demokrata, míg 1,2 milliárdot a republikánus jelöltekre költötték a pártok, illetve kapcsolódó szervezetek.

A legdrágább szenátusi verseny Ohio állam szenátori pozíciójáért zajlott, ami 538 millió dollárba került, és a republikánus jelölt Bernie Moreno győzelmét hozta a 6 éven keresztül hivatalban lévő demokrata Sherod Brown-nal szemben.

A Kongresszus alsóháza, a képviselőház 435 tagjának megválasztása érdekében a két párt színeiben induló jelöltek összesen 1,7 milliárd dollárnyi reklámot tettek közzé, amiből 940 millió dollár a Demokrata Párt és szervezetei, míg 760 millió a Republikánus Párt, vagy pártokhoz közel álló külső szervezetek kasszáját terhelte.

A 2024-es amerikai választásokon számos térségben tartottak helyi választásokat különböző pozíciókra, amelyek reklám-költségvetése összesen 2,9 milliárd dollár volt. A legtöbbet, 122 milliót Floridában, a marihuána fogyasztásának legalizálásáról szóló népszavazás kampányára költötték a kezdeményezés támogatói és ellenzői.

(MTI)

***

Ezt is ajánljuk a témában

 

Kapcsolódó cikkek a Amerikai elnökválasztás 2024 aktában.

Összesen 50 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Reszelő Aladár
2024. november 10. 22:54
Tehát kb 4ezer milliárdot. Ha úgy nézzük, akkor minden választás egyfajta juttatás a reklámiparnak. Ők 33x annyian vannak mint mi. Vagyis ez olyan, mintha nálunk menne el 120milliárd csak kampányra. Amiből MP természtesen 0 Ft, ahogy mondta.
titi77
2024. november 10. 17:16
már,megint kussolnak a dollárkommeentelők. vajon miért? lehetne éltetni a ferit meg az annát meg a petit. miért kussolnak?
herden100
2024. november 10. 14:33 Szerkesztve
ma7.sk/kavezo/penaut-mokus-az-amerikai-hiresseg-a-hatalom-onkenyenek-aldozata-lett-donald-trump-reagalt-a Megöltétek Peanut-ot. Ez lett a vége. 🐿️-🇺🇸-🇭🇺-💚 vm.tiktok.com/ZNecbDBg1/ 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰
Burdisgarage
2024. november 10. 11:59
Megetették a baloldali médiát.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!