A német politika kevesebb Kínát akar, a gazdaság főnökei viszont sokkal, sokkal többet

2024. szeptember 24. 08:37

Új irodát nyitott Sanghajban az egyik legnagyobb vállalkozói szövetség.

2024. szeptember 24. 08:37
null

Nyitókép: MTI/EPA/Focke Strangmann

Miközben a német politika Kínáról való lekapcsolódáson, kockázatmentesítésen és új hidegháborún gondolkodik, a gazdasági embereknek egészen más jár a fejükben: pénteken nyitotta meg új sanghaji képviseletét a Szövetségi Gazdaságfejlesztési és Külgazdasági Szövetség (BWA).

Megnyitó beszédében a BWA elnöke, Michael Schumann keményen kiosztotta a német politikát.

Úgy fogalmazott: „Konfrontáció helyett több kooperációra van szükségünk. Ehhez elengedhetetlen Kínát saját szemünkkel látnunk és személyesen megtapasztalnunk. Miközben mások azon csalóka illúzió áldozatai, hogy a globális jövő és Németország külgazdasági kapcsolatai Kína nélkül is alakíthatók, aközben mi, a BWA új képviseletünk megnyitásával a párbeszéd és megértés új hídjait építjük, ezzel világosan hitet téve a német-kínai partnerség mellett”.

A gazdasági vezető azt is hangsúlyozta, hogy a német-kínai kapcsolatban továbbra is hatalmas potenciál rejlik például a gyatra német mobilhálózat, a lassan haladó elektromos átállás vagy éppen a pontatlan vasút miatt. „Képzeljük el egy pillanatra, hogy Németországban félreteszünk minden ideológiát és politikát!” – mondta Schumann, és sorolni kezdte az együttműködési lehetőségek végtelen tárházát.

„Meghívhatnánk a Huaweihez hasonló vezető technológiai cégeket mobilhálózatunk modernizálására ahelyett, hogy kizárnánk őket belőle; meghívhatnánk a BYD-hez vagy a NIO-hoz hasonló elektromosautó-gyártókat, hogy segítsenek elérni a közlekedési átállási céljainkat ahelyett, hogy vámokat vetnénk ki rájuk; meghívhatnánk az Alibabához hasonló digitális platformokat, hogy segítsenek a kis- és középvállalkozásainknak diverzifikálni az ellátási láncaikat ahelyett, hogy óva intenénk őket tőlük” – mondta.

Sőt, ennél is tovább ment: „Még a China Railwayst is meghívhatnánk, hogy segítsenek visszatéríteni a Deutsche Bahnt ahhoz a pontossághoz és sebességhez, amit egykor megszoktunk” – szúrt oda a német politikának.

„Nem gondolják, hogy a németországi emberek jobban élnéne, mint ma, és ismét koncentrálhatnánk arra, hogy az ötletek, a kutatás és az innováció országa legyünk?” – vázolta fel álomképét a sanghaji megnyitón Schumann.

 

Összesen 26 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
atti64
2024. szeptember 24. 10:58
A NÉMET POLITIKA TELE VAN SZAREMBEREKKEL MERKEL OTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!IPARI HULLADÉKOK GYULEKEZETE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINDET A SZEMÉTBE KELL SEPERNI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nasi12
2024. szeptember 24. 10:49
Az amerikai lehman brothers bedőlését követő pénzügyi világválságból kina mentette ki a világot azzal, hogy nyugati autókat vásárolt iszonyú mennyiségben. A nyugati politikusok jó része most hálából nem venne kinai elektromos autókat. Fair play ez a javából.
Tegnap
2024. szeptember 24. 09:31
A jenkibérenc német politkusok, mármint a fősodor, a washingtoni fasiszta gyarmatosítók zsebéből pusztítja Németországot.
zakar zoltán béla
2024. szeptember 24. 09:07
Durr!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!