Emellett Phillipson ígéri, hogy az előző kormány munkájára fog építkezni; véleményem szerint politikai szerepvállalása során viszont jobban tenné, ha megtartana bizonyos konzervatív vívmányokat például: a magas színvonalú érettségit, a hozzá tartozó „A szinteket”, valamint az általános iskolások szövegértésének fejlesztését stb. Tanulhatna továbbá a korábbi kormány hibáiból is: különösen abból, hogy többek között miért nem tudta megakadályozni az EDI (egyenlőség, sokféleség, befogadás) a kritikai fajelmélet, a gender és dekolonizációs ideológia iskolákban való térnyerését, valamint az iskolai költségvetésekkel való visszaélést és mindezek támogatását. Bridget Phillipson a legutóbbi kormány genderideológia oktatásának tiltására vonatkozó kritikája amelyet közvetlenül megválasztása előtt fogalmazott meg – aggasztó módon viszont arra utal, hogy nyugodt ezeknek a nézőpontok megjelenésével kapcsolatban; azt azonban egyértelműen be kellene látnia, hogy a legtöbb szülő ezeket nem szeretné.
Nagy-Britannia modern kori történelmét jól ismerő személyként reménykedem abban, hogy az új oktatási államtitkár visszatekint majd posztjának korábbi, konzervatív és munkáspárti politikusainak tevékenységére is, és belátja majd, hogy mi szükséges ahhoz, hogy maradandó örökséget hagyjon maga után. A posztot betöltő 22 oktatási államtitkár közül 1986 óta ugyanis csak hárman tudtak ezen a területen kimagasló teljesítményt felmutatni. Közülük Kenneth Baker és Michael Gove toryként, míg David Blunkett munkáspártiként töltötte be a szóban forgó tisztséget.
Hármójuk közül Kenneth Bakernek (1986–1989) sikerült a tudás átadásának gondolatát beépítenie az ország tantervébe a következő generációk számára. Ez a szemlélet mindmáig velünk van. Ezzel szemben David Blunkettnek (1997–2001) két világos célkitűzése volt, melyeket könyörtelenül véghez vitt: az egyik a szövegértési és a számolási készség radikális fejlesztése az alapfokú oktatásban, valamint egy olyan tanterv létrehozása,
amely a gyerekeket a demokrácia gondolkodó tagjaivá nevelte ahelyett, hogy divatos ideológiák rabszolgáivá tette volna őket.
Michael Gove (2010–14) pedig – akit egy lenyűgöző államtitkár, Nick Gibb is támogatott – rendelkezett a legvilágosabb állásponttal a liberális oktatásról. Véleménye szerint a liberális oktatásnak az egyén erkölcsi és intellektuális fejlődését kell szolgálnia, nem pedig az éppen aktuális kormány eszközeként kell funkcionálnia a világ felforgatása érdekében.