Az F–16-osok átadása – rendkívüli ukrajnai kihívások, amik meggátolják a gyors bevetést

2024. július 22. 21:36

Az egyik fő akadály nem a gépek beszerzése, hanem a kiképzés és az infrastruktúra hiánya.

2024. július 22. 21:36

Nyitókép: Dogukan Keskinkilic / ANADOLU / Anadolu via AFP

Az F–16-os vadászgépek Ukrajnának történő átadása már hónapok óta napirenden van, de a folyamat nem halad olyan gyorsan, mint azt sokan várták. A holland légierő egyik parancsnoka optimistán nyilatkozott, hogy a gépek nyárra megérkeznek, míg egy ukrán szakértő borúlátóan festette le a helyzetet, miszerint az F–16-osok „őszi levelekként” hullanak majd – írta meg a Magyar Nemzet. 

Az egyik fő akadály nem a gépek beszerzése, hanem a kiképzés és az infrastruktúra hiánya. Az ukrán pilóták és kezelőszemélyzet angoltudása nem elegendő ahhoz, hogy hatékonyan használják a nyugati harci repülőgépeket. NATO-európai főparancsnok és Tom Cooper, a repülési szakíró is rámutattak, hogy az ukrán légierő nem készítette fel kellőképpen a személyzetet a nemzetközi szaknyelv, az angol használatára. Cooper kritikusan jegyezte meg, hogy 

az ukrán pilótáknak nem az F–16-osokkal, hanem nyelvi felkészüléssel kellett volna foglalkozniuk, ami 3-6 hónapot igényel.

A helyzetet tovább bonyolítja, hogy a földi személyzet képzése is elmarad, mivel minden dokumentáció angol nyelvű. Az ukrán légierő felkészültségét és a nyugati vezetők ígéreteit is bírálta Cooper, aki szerint a probléma még csak a felszínt kapargatja. Az F–16-osok működéséhez nemcsak a pilóták és földi személyzet, hanem megfelelő infrastruktúra is szükséges, beleértve a karbantartásra alkalmas létesítményeket és kifutópályákat, amelyekből egyelőre nem sok van Ukrajnában.

Összesen 158 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
canadian-deplorable
2024. augusztus 29. 16:22
A nyugati vadászgépek egy rendszer részeként működnek, így nagyon hatékonyak. Ukrajnában nincs meg a rendszer. A pilóták kiképzése szar. Nem véletlen, hogy próbálnak nyugalmazott amerikai pilótákat Ukrajnába csábítani. Azok se mennének sokra, mert a rendszer nélkül kellene harcolniuk.
Osztap_Bender
2024. július 31. 07:16
No de ezek cirill betűkkel írnak! Előbb meg kell ismerniük a latin betűket, aztán meg kell tanulniuk olvasni az így írt szöveget. Utána fel kell fogni, amit olvastak, majd alkalmazni kell azt. Ez minimum 2-4 évbe telik. Addig csak elveszítik ezt a háborút, az oroszok meg megörökölik a vasakat.
B_kanya
2024. július 23. 01:27
"dupreesurvivor 2024. július 22. 22:01 A block 70-es széria szinte mindenben jobb a Gripennél. De még a 60-asok is." Mármint a Block 60-asok SZERINTED jobbak, mint a mi nagyjából C/D Gripenjeink... Lehet. De akkor is az F16A volt napirenden, mint a lengyeleknek, az MLU nevű képességnövelő felújítással. Na, ezek az F-16AM gépek kerülnek (kerülnek?) majd fuckrán kézbe. Valszeg KONKRÉTAN lesz köztük olyan 40+ éves példány, amit 1998 környékén - más akkor is személyi igazolvánnyal - kínáltak nekünk. A repülésbiztonságon túl, ezek még a teljes NATO elektronikával is elavultak a ruszkik által használt cuccokhoz képest. És nem tudom miket szereltek ki, de ha az M1-esekben sem hagyták benn a 40 éves uránötvözet szendvicspáncélt....
B_kanya
2024. július 23. 01:22
"NATO-európai főparancsnok és Tom Cooper, a repülési szakíró is rámutattak," Ó, már Tom Coopernek sem hisz a Végső Hoholszkij Pobjedában?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!