Kormányozni akarnak a lázadók Szíriában: már miniszterelnököt is választottak maguknak
A tervek szerint az átmeneti kormányt 2025. március 1-jéig vezeti az új vezető.
Az egyik fő akadály nem a gépek beszerzése, hanem a kiképzés és az infrastruktúra hiánya.
Nyitókép: Dogukan Keskinkilic / ANADOLU / Anadolu via AFP
Az F–16-os vadászgépek Ukrajnának történő átadása már hónapok óta napirenden van, de a folyamat nem halad olyan gyorsan, mint azt sokan várták. A holland légierő egyik parancsnoka optimistán nyilatkozott, hogy a gépek nyárra megérkeznek, míg egy ukrán szakértő borúlátóan festette le a helyzetet, miszerint az F–16-osok „őszi levelekként” hullanak majd – írta meg a Magyar Nemzet.
Az egyik fő akadály nem a gépek beszerzése, hanem a kiképzés és az infrastruktúra hiánya. Az ukrán pilóták és kezelőszemélyzet angoltudása nem elegendő ahhoz, hogy hatékonyan használják a nyugati harci repülőgépeket. NATO-európai főparancsnok és Tom Cooper, a repülési szakíró is rámutattak, hogy az ukrán légierő nem készítette fel kellőképpen a személyzetet a nemzetközi szaknyelv, az angol használatára. Cooper kritikusan jegyezte meg, hogy
az ukrán pilótáknak nem az F–16-osokkal, hanem nyelvi felkészüléssel kellett volna foglalkozniuk, ami 3-6 hónapot igényel.
A helyzetet tovább bonyolítja, hogy a földi személyzet képzése is elmarad, mivel minden dokumentáció angol nyelvű. Az ukrán légierő felkészültségét és a nyugati vezetők ígéreteit is bírálta Cooper, aki szerint a probléma még csak a felszínt kapargatja. Az F–16-osok működéséhez nemcsak a pilóták és földi személyzet, hanem megfelelő infrastruktúra is szükséges, beleértve a karbantartásra alkalmas létesítményeket és kifutópályákat, amelyekből egyelőre nem sok van Ukrajnában.