Tizenegy személyt tartóztattak le az újvidéki tragédia kapcsán
Az újvidéki vasútállomás előtetője 2024. november 1-jén omlott össze, 15 ember vesztette életét
Több mint egy tucat olyan baleset történt, amelyek során Tesla járművek ütköztek álló, vészhelyzeti járművekkel.
Nyitókép: Robin van Lonkhuijsen / ANP / AFP
Az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) vizsgálatot indított a Tesla több mint 2 millió járművét érintő decemberi visszahívására vonatkozóan, mely az Autopilot rendszer biztonsági frissítéseit célozza, aggályokat kiváltva a szoftverfrissítés utáni balesetek és előzetes teszteredmények fényében – közölte a Reuters.
Az Autopilot rendszer közel hároméves vizsgálatát a hivatal korábban már lezárta, ennek során arra a következtetésre jutott, hogy a Tesla vezető bevonási rendszere nem volt megfelelő. A Tesla válaszként szoftverfrissítéseket adott ki, de ezeket nem tette a visszahívás részévé.
A mostani vizsgálat az Egyesült Államokban közlekedő Model Y, X, S, 3 és Cybertruck járműveket érinti, amelyeket 2012 és 2024 között gyártottak.
A Tesla elismerte, hogy az Autopilot rendszerellenőrzései nem lehetnek elegendőek a vezetői visszaélések megakadályozására.
Az NHTSA korábban azonosított több mint egy tucat balesetet, amelyek során Tesla járművek ütköztek álló, vészhelyzeti járművekkel. Az ügynökség kifejezte aggodalmát az Autopilot nevével kapcsolatban, ami túlzott bizalmat válthat ki a vezetőkből. A Consumer Reports nonprofit szervezet kritizálta a Tesla visszahívását, állítva, hogy nem megfelelően kezeli a biztonsági aggályokat. Az NHTSA vezető tisztviselője szerint további intézkedésekre van szükség annak érdekében, hogy növeljék a járművezetők figyelmét az Autopilot használatakor.