Pászkán Zsolt rámutatott: egy lehetséges javítási bázis mellett szóló érv például, hogy az F16-osok az eddigiekben leginkább olyan bevetéseken bizonyolultak hatékonynak, „amelyek környezetében létre lehetett hozni egy F16-osokat működtető logisztikát”.
Az F16-osok a szakértő szerint „nagyon igényes gépek, amelyekhez jó kifutó szükséges, elég bonyolult a karbantártásuk, amelyet ráadásul igen gyakran kell végezni”. Pászkán Zsolt rámutatott: éppen ez a fő gondja egyébként az ukránoknak. Az, hogy honnan fogják működtetni ezeket a gépeket, ha megkapják őket.
Mi van akkor, ha mégsem javítási bázisra gondoltak a románok?
Amíg egy MiG29-es, vagy egyéb orosz gép szinte bárhonnan fel tud szállni, az F16-osok esetében a felszállás, leszállás sokkal nehezebben megoldható logisztikailag – mutatott rá Pászkán Zsolt, aki szerint (ha mégsem szerelőbázis létesül Romániában – a szerk.) esetleg erre a logisztikai problémára akarhattak megoldást javasolni a románok korábban azzal, hogy majd Romániában ez megoldható lesz.
Ám, ha esetleg valóban ilyen felajánlás történt a románok részéről, az a szakértő szerint nagyon nem volt bölcs lépés (lásd. orosz reakció – a szerk.).