Ugyanakkor az már nem számít mindennaposnak, hogy az EU Reporter nem tünteti fel azt, hogy a portálra látogatók épp fizetett tartalmat olvasnak és a külsős anyagokat – a Politico beszámolója szerint – gyakran az oldal szerkesztőinek neve alatt hírként jelenítik meg.
Az EU Reporter marketinganyagából kiderül, hogy a portál több cégre is ügyfélként hivatkozik. Kiemelt partner többek között a kínai Huawei, az orosz Lukoil, az amerikai Boeing, illetve az ukrán atomenergetikai vállalat, az Energoatom. A portálon több olyan cikk is született, melyek ezeket a cégeket pozitív fényben tüntetik fel. A Lukoilról született anyagban az orosz cég klímacélok eléréséért folytatott munkájáról olvashatunk, egy másikban a Boeinghez befutó újabb rendelésékről tudhatunk meg többet, végül pedig a Huawei belgiumi tevékenységét is megismerhetik az olvasók.
Az anyagokban közös pont, hogy sehol sem tüntették fel azt, hogy az EU Reporter ezen vállalatokkal üzleti kapcsolatban is áll, illetve azt sem, hogy ezek valószínűleg mind fizetett tartalmak.
Az viszont a brüsszeli cég marketinganyagából kiderül, hogy különböző kormányokkal, illetve az uniós diplomáciai testülettel is jó kapcsolatot ápolnak, valamint New Yorktól Tallinnig szorosan együttműködnek NGO-kkal is.
A valódi tevékenységüket ebben az anyagban nem is rejtik véka alá, nyíltan kimondják, hogy Brüsszel tele van nagyon befolyásos emberekkel, és az EU Reporterrel való együttműködés nagyszerű módja annak, hogy ezen emberekhez eljuttassák partnereik üzenetét. Hiszen ahogy ők fogalmaznak: