Margrethe Vestager, az Európai Bizottság ügyvezető alelnöke közleményében úgy fogalmazott, hogy „a Google célzott hirdetési célokra felhasználható adatokat gyűjt, hirdetési felületeket értékesít, és online reklámközvetítőként is tevékenykedik. A Google tehát az online display hirdetések ellátási láncának szinte minden szintjén jelen van. Aggódunk amiatt, hogy a Google megnehezítette a rivális online hirdetési szolgáltatások helyzetét”.
A Portfolio szerint a vizsgálat részeként a bizottság értékelni fogja, hogy a Google milyen korlátozásokat vezetett be a hirdetők, kiadók és egyéb harmadik felek azon lehetőségeire vonatkozóan, hogy hozzáférjenek a felhasználók személyazonosságára és viselkedésére vonatkozó adatokhoz.
A Google egy szóvivője e-mailben a következőképpen reagált: „Európai vállalkozások ezrei használják hirdetési termékeinket új ügyfelek elérésére és weboldaluk finanszírozására minden egyes nap. Azért választják a termékeinket, mert versenyképesek és hatékonyak. Továbbra is konstruktívan együttműködünk az Európai Bizottsággal, hogy megválaszoljuk kérdéseiket, és bemutassuk termékeink előnyeit az európai vállalkozások és fogyasztók számára”.
Nyitókép: Artur Widak / NurPhoto / AFP