Eredetileg hidat akartak emelni, végül alagutat fúrnak

2021. január 01. 17:04

Csaknem negyedszázad után megkezdődhet a Dániát Németországgal összekötő alagút építése.

2021. január 01. 17:04
null

Több mint húsz év után megkezdődhetett pénteken a dániai Lolland szigetét a németországi Fehmarnnal összekötő, tenger alatti alagút építése.

Az első kapavágást pénteken Lollandon ejtették meg és ezzel párhuzamosan, szintén a dán oldalon kezdetét vette egy gyár építése Rodbyben, ahol az alagút alkotóelemeit állítják majd elő. Az ünnepélyes megnyitó hétfőn lett volna, de a koronavírus-járvány miatt le kellett mondani.   

„Ezennel megkezdődhet Dánia történetének egyik legnagyobb építési vállalkozása” - mondta Benny Engelbrecht dán közlekedési miniszter az interneten tartott alapkőletételen, ahol arról beszélt, hogy 2029-ben indulhat meg a forgalom az alagútban.    

 

 

Az alagút eredetileg hídnak készült a múlt század végén, amelyet 2018-ra kellett volna befejezni, de a 2010-es években a mérnökök arra jutottak, hogy kisebb építési kockázattal jár és nagyjából ugyanannyiba kerül, ha híd helyett tenger alatti alagút épül. A projektet éveken át támadták a tengeri élővilágért aggódó környezetvédők és a kompokat üzemeltető vállalatok is, amelyek útvonalaik ellehetetlenülésétől és munkahelyek megszűnésétől tartanak.

 A 18 kilométer hosszú alagút 2015-ben kapta meg az építési engedélyt. 2016-ban az építési költségeket 7,1 milliárd euróra (mintegy 2600 milliárd forintra) becsülték. További 3,5 milliárd euróra becsülték annak költségeit, hogy a német oldalon Fehmarnt bekapcsolják a német autópályahálózatba. Ha elkészül, az alagút egy órával csökkenti majd a menetidőt közúton és két órával vasúton Hamburg és Koppenhága között, ami jelenleg 4-5 órás utat jelent.

Összesen 7 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
OberEnnsinnen
2021. január 04. 10:25
"hogy miért az alagút mellett döntöttek?" Látva a migránsimádatot, nem lenne meglepő, ha egy bekövetkező katasztrófa esetén a jó migránsok a 18 km hosszúságú alagútban menedéket találnának, állami odaszállítással, hogy a vész elmúltával előjöjjenek és felépítsék az új, a color Európát...
annamanna
2021. január 02. 09:23
Egy kicsit részletesebben: A Balti-tenger alatt épül a világ leghosszabb, süllyesztett alagútja https://www.travelo.hu/tavol/20201020-nemetorszag-dania-a-baltitenger-alatt-epul-a-vilag-leghosszabb-sullyesztett-alagutja.html
I_Isti
2021. január 02. 08:45
Nna, ez fejlettisztán: biiiztos, hogy nem lesz költségtúllépés, és időben elkészül. Mint mondjuk a berlini reptér... :)
Nehidd El
2021. január 01. 17:14
"a projektet éveken át támadták a tengeri élővilágért aggódó környezetvédők" A kompok által elpöfékelt, ill. tengerbe eresztett olaj nem zavarja őket?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!