a demokratikus társadalom megőrzése és a családi szabadságjogok tiszteletben tartása csak az oktatási pluralizmus védelmével lehetséges.
A tanulmány bemutatja, hogy az EJEB jogértelmezésének központjában az a megközelítés áll, miszerint az állam azt a jogot, amit elismert nem törölhetni el, ha az Emberi Jogok Európai Egyezménye hatálya alá tartozik, még abban az esetben sem, ha az Egyezmény nem tartalmaz kifejezett kötelezettségeket.
Ennek eredményeként, ha Franciaországnak nem volt kötelessége a magántanulói jogállás elismerése, azonban az állam garantálja az otthonról történő tanuláshoz való jogot, ezt az intézményt ettől kezdve nem lehet önkényes módon felszámolni. A tanulmány egy szülői jogokról szóló intézetgyűjteményt is bemutat, hivatkozva ezzel a nemzetközi jogra, illetve az Európa Tanács több tagállállamának joggyakorlatára is.
Végül a szerző megjegyzi, hogy az otthonról történő oktatás lehetőségének korlátozása a szabadságjogok visszafejlődéséhez vezetne, ez pedig szembe megy az Egyetemes Nyilatkozat és az Emberi Jogok Európai Egyezményének szellemével. A magántanulók ellehetetlenítése továbbá az európai országok joggyakorlatával is ellentétes.
Szemlézte Gergi-Horgos Mátyás