Macron javaslatát a Nemzetgyűlés még nem hagyta jóvá. A Financial Times azonban rámutat, hogy a tervezet nem nevesít egy vallási csoportot sem, általánosságban tiltja a „szüzességi bizonyítvány” kiállítását, a közösségi uszodákban a nemi szegregációt, és védi a közszolgákat az online gyűlöletbeszéd ellen (ez utóbbira azért volt szükség, mert egy franciaországi tanárt, Samuel Patyt a nyílt utcán fejeztek le októberben, s az eset az online gyűlöletbeszéddel közvetlenül is összefüggésbe hozható).
Egy migráns hátterű, toulouse-i tanár, Fatiha Agag-Boudjahlat Nagib Azerguival ellentétes véleményen van. Az oktató üdvözli Macron javaslatát, amely véget vet a muszlim közösségekben elterjedt „patriarchátusnak”, mindemellett élesen kritizálja azt, ahogyan bizonyos nyugati hangadók az identitáspolitikát kisajátították maguknak.
„Bevándorlók gyermekeként nagyon is örömömre szolgál az, hogy muszlimként mégis [francia] polgárként kezelnek” – mondta a tanár – „szeretnék ugyanabban az emancipációban részt venni, mint amiben a fehér nők is (…) emberek vagyunk, s nem pedig identitások. Nincs »muszlim« agyam, vagy »muszlim« méhem”. Agag-Boudjahlat hozzátette azt is, hogy szerinte Macron mostani javaslata a legambiciózusabb tervezet e tárgyban azóta, hogy 2010-ben megtiltották az arc eltakarását az utcákon.
A tanár véleményét a Párizs észak-keleti részén praktizáló Hassen Chalghoumi is osztja. Drancy mérsékelt nézeteket valló imámja osztja a kormány álláspontját a tekintetben, hogy vállalja, hogy a muszlimok körében igenis létezik antiszemitizmus, illetve nincs kétsége afelől sem, hogy az extrémizmus és a no-go zónák ellen fel kell lépni.
Chalghoumi nézetei miatt folyamatos életveszélyben van, s ezért 24 órás testőrségre szorul, bizonyos esetekben pedig golyóálló mellényben kényszerül prédikálni.