Úgy földbe állt a német vállalat, mint a gerely – búsulhatnak a románok
400 millió euró hiányzik, Romániában kongatják a vészharangokat.
Goromba német öregember, szeretetteljes bevándorlók, baklava.
Az egyik legnagyobb németországi diszkont áruházlánc, a hazánkban kevéssé ismert Edeka minden évben különleges reklámfilmet készít karácsony alkalmából. Néhány éve Németország határain kívül is ismertté vált az a karácsonyi Edeka-reklám, amiben pénztárgépeken játszották el a Jingle Bells-t, idén viszont úgy döntöttek az áruházlánc marketingesei, hogy a felhőtlen vidámkodás helyett egy nagyon mély és elgondolkodtató történetet mesélnek el a reklámfilmben: a goromba Herr Schmidt különleges karácsonyi történetét.
Adott a megkeseredett, idős Herr Schmidt, akit az égvilágon minden zavar: ha kólásdobozzal fociznak a ránézésre török szomszéd gyerekei, ha rohangálnak a bérház lépcsőjén, a komor öreg ráadásul még a baklavát sem szereti. Csakhogy a magányos Herr Schmidt egy napon koronavírusos lesz, ezért kénytelen karanténban tölteni a karácsonyt. A Herr Schmidt ajtajára ragasztott karanténhatározat viszont megindítja a szomszéd fiút, és a család eldönti, hogy bár ők nem ünneplik a karácsonyt, mégis elkészítik Herr Schmidtnek a hagyományos karácsonyi libacombot és gőzgombócot. És persze a baklavát. „Boldog karácsonyt!” – mondják a lépcsőn leskelődő fiúk a meghatódott szomszédnak; „Lasst uns froh und bunter sein” (Legyünk boldogok és sokszínűbbek!) – üzeni a közismert német karácsonyi dalt némileg átköltve az Edeka. Így teljes a karácsony.