a német állam mintegy ötmilliárd euróval támogatja közvetlenül az autóipart
(ennek kapcsán Hildegard Müller megjegyezte, hogy a német autóipar egymaga harmincszor több, mintegy 150 milliárd eurót fektet a klímabarát mobilitásba). Mindemellett az iparág egy erre a célra létrehozott egymilliárd eurós alapból dolgozhatja ki közép- és hosszútávú stratégiáját a zöld átállásra vonatkozóan.
A CDU gazdasági tanácsa éppen ezért az érintett autóiparban érdekelt tagállamok – így Spanyolország, Olaszország, Franciaország, Svédország, Lengyelország, a Cseh Köztársaság, Magyarország és Románia – bevonásával szövetségeseket keres az EURO-7 normák bevezetése ellen. Amint arról a Die Welt is beszámol, Ausztria és Szlovákia is támogatja a kezdeményezést.
Wolfgand Steiger szerint ugyanis a klímasemlegességet nem a tiltások szolgálják, hanem az innováció és a technológia. „Amennyiben az e-mobilitást a belsőégésű motorok tényleges betiltása útján kívánjuk ösztönözni, akkor valójában nem is struktúraváltásról, hanem ideologizált géprombolásról beszélünk”. – fogalmazott a főtitkár.
A Spiegel máris „autó-apokalipszisről” beszél az EURO-7 normák kapcsán: miközben 2019-ben csak Németországban 3.6 millió új autót vettek nyilvántartásba,