Szövetségeseket gyűjtenek a német kereszténydemokraták a belsőégésű motorok „megmentéséért”

2020. november 19. 13:54

Az Unió új, EURO-7 standardjai lényegében ellehetetlenítik a belsőégésű motorok gyártását a régióban. A német kormánykoalícióban részt vevő Kereszténydemokrata Unió (CDU) gazdasági tanácsa éppen ezért most szövetségeseket gyűjt e standardok érvényesülése ellenében.

2020. november 19. 13:54
null

Hevesen kritizálta Hildegard Müller, a Német Autóipari Szövetség (VDA) elnöke az Európai Bizottság EURO-7 norma bevezetésére vonatkozó stratégiáját. Müller szerint

a testület tervei sem a célok, sem pedig a megvalósítás tekintetében sem támogathatók. 

Az Európai Bizottság „hátsóajtós” megoldáson keresztül vezetne be tilalmat annak érdekében, hogy kikerülje az uniós polgárok demokratikus részvételét a döntéshozatalban” – fogalmazott Müller a VDA által szervezett legutóbbi autóipari csúcs alkalmával, hozzátéve, hogy az EURO-7 normákkal bevezetni kívánt specifikációk „technikailag és a gyakorlat szintjén is kivitelezhetetlenek”.

Müller álláspontját a német kormánypárt (Kereszténydemokrata Unió, CDU) gazdasági tanácsa (CDU Wirtschaftrat) is osztja. 
Szükségünk van egy autóipari szövetségre az Európai Unión belül” – nyilatkozta Wolfgang Steiger, a Wirtschaftrat főtitkára. „Sem a német, sem pedig általánosságban az európai autógyártóknak nem segítenek a meleg szavak, és a különféle támogatások” – tette hozzá a főtitkár, aki szerint az Európai Bizottság egy teljesen életszerűtlen „Green Deal-t” kíván elfogadtatni, a tönk szélére állítva az európai autógyártókat és beszállítóikat.

„Meleg szavakon” és a szubvenciókon Steiger a szövetségi kormány azon törekvéseit érti, amelynek keretében

a német állam mintegy ötmilliárd euróval támogatja közvetlenül az autóipart

(ennek kapcsán Hildegard Müller megjegyezte, hogy a német autóipar egymaga harmincszor több, mintegy 150 milliárd eurót fektet a klímabarát mobilitásba). Mindemellett az iparág egy erre a célra létrehozott egymilliárd eurós alapból dolgozhatja ki közép- és hosszútávú stratégiáját a zöld átállásra vonatkozóan.

A CDU gazdasági tanácsa éppen ezért az érintett autóiparban érdekelt tagállamok – így Spanyolország, Olaszország, Franciaország, Svédország, Lengyelország, a Cseh Köztársaság, Magyarország és Románia – bevonásával szövetségeseket keres az EURO-7 normák bevezetése ellen. Amint arról a Die Welt is beszámol, Ausztria és Szlovákia is támogatja a kezdeményezést.

Wolfgand Steiger szerint ugyanis a klímasemlegességet nem a tiltások szolgálják, hanem az innováció és a technológia. „Amennyiben az e-mobilitást a belsőégésű motorok tényleges betiltása útján kívánjuk ösztönözni, akkor valójában nem is struktúraváltásról, hanem ideologizált géprombolásról beszélünk”. – fogalmazott a főtitkár.

A Spiegel máris „autó-apokalipszisről” beszél az EURO-7 normák kapcsán: miközben 2019-ben csak Németországban 3.6 millió új autót vettek nyilvántartásba,

2025-ben, amikor az új emissziós kritériumok az EURO-7 standardokkal együtt hatályba lépnek, drámai visszaesés várható

– írja a lap.

Az EURO-7 normák bevezetésével a Bizottság célja nem más, mint hogy a kibocsátási normák szigorításával együtt megszüntesse a kibocsátási adatok tekintetében mérhető különbséget a valós forgalmi szituációk és a tesztpadon végzett mérések között.

Ennek eklatáns példája többek között az, hogy egy gépjárműnek még extrém hideg időjárási körülmények között is, hegymenetben, jelentős tömegterhelés alatt is teljesítenie kell a kibocsátási normákat. Ez ahhoz képest jelentős változás, hogy az eddigi szabályozás ideiglenes csúcsértékeket engedett, ha a gépjármű átlagban képes volt teljesíteni az előírásokat.

Az EURO-7-es normák további jellegzetessége az úgy nevezett „geo-fencing”-technológia,

amely automatikusan kapcsolná be a zéróemissziót az autókban, ha a gépjármű a helymeghatározási adatok szerint „tiltott” zónába érkezik. Megjegyzendő, hogy a VDA ezt az újítást is opponálja.

Dobozi Gergely

 

***

A cikk a Pallas Athéné Domeus Educationis Alapítvány támogatásával valósult meg.

 

 

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 6 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
szotyiratöbbpénzt
2020. november 25. 15:18
Hosszú távon a jövő valóban a belsőégésű motorok kivezetése, de ezt így erőltetve, közben azt az ipart tönkre vágva, amitől elvárjuk a "zöld" fejlesztéseket, értelmetlen.
Gombóc XVI. Artúr
2020. november 25. 15:01
Minden (agyilag) sötétzöld az elektromos autókról álmodozik, azzal meg nem foglalkoznak, hogy sok országban hagyományos erőművek állítják elő az elektromosságot, tehát a co2 kibocsátás a kapacitás emelésével növekszik. No meg az elektromos autók akkumulátorával is csinálni kellene valamit, ha lejárt az autó "szavatossága".
olajfa1
2020. november 25. 15:00
Szerintem a "törvényhozó fasisztáknak" agyukra ment a "környezetvédelem" Ez megint pont olyan semmirevaló dolog mint a "jogállamisági gumicsont"... Az elektromos autó a leg több CO2-őt kibocsájtó HA LIGNITHŐERŐMŰVEK ÁLTAL TERMELT ELEKTROMOS ÁRAMMAL TÖLTIK FEL AZ AKKUMULÁTORT!!!!
luisbathhelena
2020. november 25. 15:00
CSodálatos végignézni ahogy a németek és az EU kinyírja az egyetlen iparágat ahol még partiban voltak Ázsiával. Mert az elektromos autógyártásban ők vezetnek az EU k későn kapcsolt....
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!