A közjó Nyugaton elvont fogalom; egyfajta cél, ami az egyén önmegvalósításán keresztül érhető el - kezdi érvelését Travis Green, a Medium újságírója, felidézve, hogy ez az absztakt társadalomszervező elv köszön vissza a klasszikus társadalomelméleti gondolkodók közül John Stuart Mill munkásságában, de hasonló gondolatokat tartalmaz a modern ideológusok közé tartozó John Rawls életműve is.
Mill amellett érvel, hogy egy idealisztikus társadalomban a személy szabadon kibontakoztathatja saját önazonos karakterét, hogy konstruktív részese legyen a közéletnek. Rawls ezt a gondolatmenetet azzal egészíti ki, hogy minden racionálisan gondolkodó ember természetes elvárása a társadalommal szemben, hogy részesüljön a közjóból, ezt azonban Rawls egyfajta a társadalommal szemben létrehozott, a kölcsönösség elvén alapuló „szerződéses” konstrukció keretein belül értelmezi.
A társadalomnak ezt a működési logikáját hasznosítják korunk legnagyobb techcégei is
- például a Google vagy az Apple -, amelyek gyakorlatilag az önmegvalósítás iránti igényt tekintik profitjuk elsődleges forrásának.
A posztmodern nyugati társadalom a fenti gondolatok leegyszerűsítő értelmezésére épül. Ennek gyakorlati leképeződése a fogyasztói igények algoritmusok általi feltérképezése, ezek alapján a személyre szabott marketingstratégia kialakítása és prezentálása, végül pedig a fogyasztó rábírása arra, hogy számára felkínált fogyasztási cikkeket megvegye – mindennek hátterében pedig az az elgondolás áll, hogy ami a fogyasztói igényeket kielégíti, az jó a társadalom egészének is.