Behódolás helyett nemzeti érdekérvényesítés
Nagyon is indokolt a Fidesz új kommunikációs stratégiája Magyar Péterrel szemben.
A színes nyakkendőiről híres, százéves német Auerbach szabóság felfüggesztette hagyományos termékeinek gyártását és azóta csak maszkokat varrat.
Mióta a német Auerbach műhely meghirdette új termékét, nyolcezer megrendelést kapott kézzel varrott maszkjaira, amelyeket darabonként 18 eurós (6400 forintos) áron lehet megvenni. A cég igazgatója, Jan-Henrik Maria Scheper-Stuke elmondta, hogy hét varrónőjük mellé további húszat kellett felvenni, hogy képesek legyenek kielégíteni a megrendelésáradatot. Naponta 800-1000 új maszkot rendelnek tőlük.
A szükség az innováció szülőanyja – tette hozzá az igazgató, hangsúlyozva, nincs profit a maszkokon, csak a bekerülési költséget akarják fedezni az árból. „Ez egy túlélési gyakorlat. De már alig várjuk, hogy visszatérjünk a különleges alkalmakra, például esküvőre rendelt nyakkendőkhöz” – mondta.
Az online megrendelések zöme Németországból, Ausztriából és Svájcból érkezik, de Hongkongból is kértek már tőlük maszkot. Amikor meghirdették a varrónői állásokat, több száz jelentkezőjük volt. Sokakat el kellett utasítani, az új varrónőket pedig be kellett tanítani a maszkvarrásra.
Németországban, ahol eddig mintegy százezer a megerősített koronavírus-fertőzöttek száma, és a járványnak kicsivel több mint 1600 halálos áldozata volt, nem kötelező a maszk viselése. Angela Merkel német kancellár arról beszélt, hogy a maszk viselése nem feltétlenül védi meg az embert a koronavírus-fertőzéstől, és a textilből készült maszkok esetleg a vírus terjedésének kockázatát is növelhetik, ha nem mossák és vasalják őket rendszeresen.
(MTI)
(Képünk illusztráció)