A kapott eredményeket esszé formájában vessétek össze azzal a brechti meglátással, hogy „Előbb a has jön, aztán a morál”, majd beszéljétek meg, személyesen Ti hányszor mondtátok szüleiteknek az elmúlt kilenc hónapban, hogy
kösz, ne gyere értem kocsival, bojkottáljuk az orosz olajat,
illetve hány óra netflixezésről és hifihasználatról mondtatok le, elkerülendő az orosz fűtőelemek használatával termelt paksi áram fogyasztását.
Szorgalmi feladatként a matekosok azt is kiszámolhatják, mennyivel járt volna jobban egy egygyermekes pedagógus, ha nem rezsicsökkentést és adóvisszatérítést kap, hanem a noári felvetésnek megfelelően a miniszterek és a parlamenti képviselők idei fizetésemelésének összegét vonták volna el és fordították volna a pedagógusbérek rendezésére.
Végezetül a harmadik csoport a slam alábbi sorait fogja vizsgálni: „A t*kömet bele az ideológiákba, / mert mi már merünk azok lenni, akik akarunk valójában, / de a kispista nem meri megmondani, hogy / amúgy ezt a fiút szereti a szomszéd faluban.” Első körben számoljátok meg, költeményünk hány különböző helyen, összesen hány sorban érinti valamilyen formában az LMBT-ideológiát „az apa férfi, az anya nő” alapelv gúnyolásától a „nem számít, / ki az anya, és ki az apa” felkiáltásig terjedő ívben, és vitassátok meg, lehet-e hatása az LMBT-lobbinak a lírai énre, amennyiben a tanártüntetéseken elhangzó és a jövőről szóló művében kiemelt problémaként jeleníti meg a falusi coming out nehézségeit.