Soós Gabriella biztos abban, hogy bőségesen lesznek akciók még közvetlenül karácsony előtt is, különösen, ha a kereskedők látják, hogy a forgalom sajnos nem a megszokott.
Rendben van, többségünkben kevesebbet költünk; de hogyan oldjuk meg, hogy a látszat mégse legyen csüggesztő a csekélyebb értékű ajándékozással vagy az olcsóbb ünnepi ételekkel? – ez a következő kérdésünk.
Soós Gabriella közgazdász úgy látja: máris megfigyelhető az élelmiszervásárlások átrendeződése. A „prémiumszegmensben” nincs különbség, hiszen ott a magasabb jövedelmű fogyasztók vásárolnak, akiket az inflációs hatások és a kamatváltozások nem annyira befolyásolnak.
De már a középosztálybeliek visszafogottabbak. Vagyis: az élelmiszerek középkategóriájában látványos a változás. Mivel az inflációval, az energia-, illetve üzemanyagdrágulással a középjövedelműeknek csökkent érezhetően a jövedelmük, ezek a fogyasztók mennyiségben, volumenben ugyan nem vásárolnak kevesebbet, de átálltak az olcsóbb változatra.
„Ha eddig fácánleves, most csirkehúsleves, ha eddig tintahalkarika, most harcsapaprikás