Itt vannak a legfrissebb számok: így fordultak rá a választásra a német pártok

Vasárnap valószínűleg nem születik meglepetés, az ország jövője viszont továbbra is bizonytalan.

A G7 összevetette az alapvető női egészségügyi és higiénés termékek árait a három országban, ugyanannál a drogérialáncnál.
A virtuális bevásárlás során sampont, szappant, vécépapírt, fogkrémet, vagyis alapvető tisztálkodási szereket vásároltak, illetve olyan női higiénés termékeket, mint a tampon és a betét. A G7 dm-bevásárlása a némileg eltérő kosárérték ellenére Ausztriában és Németországban is egyaránt 0,52 százalékos terhelést mutat a nettó medián bérekhez képest, a magyar vásárló terhelése azonban ehhez képest négyszeres – olvasható a 444.hu cikkében.
A 27 százalékos magyar áfa miatt a drogérialánc Magyarországon összerakott kosarának forgalmi adótartalma 926 forint. Ausztriában ezzel szemben minden termékre 20 százalék rakódik rá,
Ez Németországban ennél is alacsonyabb: ott az általános adókulcs 19 százalék, de az egészségügyi betétre és a tamponra csak 7 százalék megy, így a kosár német adótartalma csak 543 forintnak megfelelő euró.
Így jött össze az, hogy a G7 ugyanazokért az alapvető, higiénés termékekért a magyar dm-ben 4356 forintot fizetett, Ausztriában 4258, Németországban pedig 3684 forintnak megfelelő eurót. A sajátmárkás dm-es egészségügyi betét és a tampon ára azonban sokkal nagyobb különbséget mutat: a lánc magyarországi boltjaiban a németországinál kicsit magasabb osztrák áraknál is 177, illetve 163 százalékkal többet kell értük fizetni.
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Róka László