Már most rekordösszeg gyűlt össze a covid-árvák megsegítésére
2021. november 22. 22:28
Az adománygyűjtésen és az érzékenyítésen túl a Jónak lenni jó! jótékonysági kampány célja, hogy az emberi tragédiákon keresztül is megmutassák, a járványt komolyan kell venni.
2021. november 22. 22:28
p
10
0
16
Mentés
Szinte magától értetődött, hogy a covid árvák megsegítéséért életre hívott Regőczi Alapítványt támogatja az idén tizedik alkalommal megrendezett Jónak lenni jó! jótékonysági kampány – tudjuk meg Siklósi Beatrixtól. Mint a program vezetője – aki a Kossuth Rádió csatornaigazgatója is egyben – hozzáteszi, „sajnos nagyon aktuális még mindig ez a szűnni nem akaró, drámai pandémiás helyzet! Elkeseredetten látjuk, hogy sokan milyen kétségbeejtő helyzetekbe tudnak kerülni, hiszen számos család az édesanyát vagy az édesapát veszítette el, olyan is van, ahol mindkettőt.”
A jubileumi jótékonysági program egyik célja a pénzadománygyűjtés, ám Siklósi Beatrix szerint ennél még fontosabb felhívni az emberek figyelmét arra, hogy megkülönböztetett érzékenységgel forduljanak a tragédiában érintettekhez. Mint rámutat: „A gyász feldolgozása – ha egyáltalán lehetséges – hosszabb folyamat, de
a veszteség kizárólag egy másik ember által enyhíthető.”
Az adománygyűjtésen és az érzékenyítésen túl a Jónak lenni jó! jótékonysági kampány célja tehát az, hogy az emberi tragédiákon keresztül is megmutassák, a járványt komolyan kell venni. Szeretnének arra is rámutatni, hogy bízni kell az orvostudományban, amely mindent megtesz az emberi szenvedés enyhítéséért. „Emberjogi kérdésként kezelni, hogy beoltatjuk-e magunkat? Ha józan paraszti ésszel gondolkodunk, a kettő nem ugyanaz a szint! Ha már megúszni sajnos nem tudjuk a veszteséget, legalább próbáljuk minimálisra csökkenteni!” – hangsúlyozza.
Rekordösszeg gyűlt össze
A kampány november 6-ai elrajtolása óta rekordösszegű adomány gyűlt össze: csak az 1357-es adományvonalra érkező ötszázforintos hívásokból és SMS-ekből
már több, mint 40 millió forint folyt be,
ami rekordnak számít az előző 9 évhez képest. Siklósi Beatrix szerint ebből is látszik, hogy mindenki érintett valamilyen szinten a járványban, mint mondja, „amikor bajban vagyunk, akkor tud igazán megérinteni minket mások tragédiája”.
A tájékoztatás egy dolog, de „igazán érzelmeken keresztül tudunk eljutni az emberekhez”, ezért a jótékonysági kampány során Embermesék címmel idén is szeretnének megszólaltatni néhányat az érintett családok közül. Az eddigi tapasztalataikról szólva elmondja, hogy a tragédiát átéltek nehezen vállalják a nyilvánosságot. Természetes, hogy az emberek nem szeretik ország-világ elé tenni a maguk kiszolgáltatottságát. Ám fontos velük megértetni, hogy
a cél „nem a szenzációhajhász megközelítés”,
,
hanem azzal szeretnének segíteni másoknak, hogy tudatosítják: a tragédia bárkivel megtörténhet. „Nem akarunk vájkálni az érintettek fájdalmában, hanem kiemeljük őket onnan valamelyest azzal, hogy a saját történetükön keresztül ők is segíthetnek másoknak megmenekülni a bajtól. Ez a folyamat pedig számukra is gyógyító lehet” – mutat rá a projektvezető.
Igen sokszínű a segítségnyújtók tábora a kispénzű nyugdíjastól a jótékonysági koncertet szervező iskolán át a vállalatvezetőkig. Siklósi Beatrix szerint az egészben az a szép, hogy egy platformra kerül a néhányszáz forintot küldő idős néni a sok milliót is adni tudó cég vezetőjével. „Ez az igazi nemzeti összefogás. Kanadától Dél-Amerikáig megmozdul a teljes magyarság” – szögezi le, rámutatva, hogy az adományozók összetétele földrajzi szempontból is heterogén.
Az elmúlt kilenc évben az adományok értéke, ha forintosítani akarjuk: 1 milliárd 700 millió forint. Ebben benne vannak a tárgyi adományok is – emeli ki Siklósi Beatrix. Büszkék is rá, hiszen – mint fogalmaz – „a közmédiát sokszor szidják, de egy biztos, ilyen teljesítményt mások nem tudnak felmutatni. Fantasztikus munkát végeznek a legkülönböző műsorokban dolgozó, a jótékonysági kampányhoz csatlakozó munkatársaim”.
Az adományozás zárónapján, december 19-én egésznapos műsorfolyammal várja a nézőket-hallgatókat a közmédia valamennyi csatornáján reggel kilenctől este fél tizenegyig a Jónak lenni jó.
A Regőczi Alapítványt Áder János köztársasági elnök hozta létre azzal a céllal, hogy hosszú távú és személyre szabott gondoskodást biztosítson azoknak a gyermekeknek, akik a világjárvány idején elvesztették egyik vagy mindkét szülőjüket. Az alapítvány olyan támogatást kíván biztosítani, amely megoldást jelenthet mindaddig, amíg a gyermek nagykorú lesz, vagy befejezi a tanulmányait, munkába áll és képes saját magáról gondoskodni.
A közmédia idei Jónak lenni jó! kampánya a Baptista Szeretetszolgálat által működtetett törökbálinti Tábitha Gyermekhospice Házat és egy új hospice-központ építését támogatja. A 1355-ös adományvonal hívásával bárki segíthet: egy-egy hívás vagy SMS 300 forintos támogatást jelent. A Fővárosi Nagycirkusz szintén az ügy mellé állt.
Furcsa dolog jutott eszembe.
Ismerek valakit, aki belehalt a Covidba.
Két gyerek maradt utána, szerencsére az anyjuk túlélte.
Az illető világlátása alapján szadeszos, maszopos, antifideszes votl, rühellte
a jelenlegi kormányt.
Vajon az anyának lesz-e annyi esze, hogy megigényli a támogatást, félretéve férje
"a Fidesz kezéből a kalács sem jó" elméletét?
A túloldaliak vajon elfogadják-e Áder alapítványát?
Mert az ország kettéválása sajnos ilyen kérdéseket is felvet.