ami rekordnak számít az előző 9 évhez képest. Siklósi Beatrix szerint ebből is látszik, hogy mindenki érintett valamilyen szinten a járványban, mint mondja, „amikor bajban vagyunk, akkor tud igazán megérinteni minket mások tragédiája”.
A tájékoztatás egy dolog, de „igazán érzelmeken keresztül tudunk eljutni az emberekhez”, ezért a jótékonysági kampány során Embermesék címmel idén is szeretnének megszólaltatni néhányat az érintett családok közül. Az eddigi tapasztalataikról szólva elmondja, hogy a tragédiát átéltek nehezen vállalják a nyilvánosságot. Természetes, hogy az emberek nem szeretik ország-világ elé tenni a maguk kiszolgáltatottságát. Ám fontos velük megértetni, hogy
a cél „nem a szenzációhajhász megközelítés”,
,hanem azzal szeretnének segíteni másoknak, hogy tudatosítják: a tragédia bárkivel megtörténhet. „Nem akarunk vájkálni az érintettek fájdalmában, hanem kiemeljük őket onnan valamelyest azzal, hogy a saját történetükön keresztül ők is segíthetnek másoknak megmenekülni a bajtól. Ez a folyamat pedig számukra is gyógyító lehet” – mutat rá a projektvezető.
Igen sokszínű a segítségnyújtók tábora a kispénzű nyugdíjastól a jótékonysági koncertet szervező iskolán át a vállalatvezetőkig. Siklósi Beatrix szerint az egészben az a szép, hogy egy platformra kerül a néhányszáz forintot küldő idős néni a sok milliót is adni tudó cég vezetőjével. „Ez az igazi nemzeti összefogás. Kanadától Dél-Amerikáig megmozdul a teljes magyarság” – szögezi le, rámutatva, hogy az adományozók összetétele földrajzi szempontból is heterogén.