A közlekedési törvény értelmében ötévenként minden hazai közúton meg kell vizsgálni az érvényes sebességhatárt, amit az útkezelők az előírt rend szerint végeznek. A vizsgálatok eredményeinek elemzése után legnagyobbrészt kisebb számokat tartalmazó KRESZ-táblákra cserélték a korábbiakat.
A Vezess.hu kérdésére a Magyar Közút Zrt. elárulta, az M1-es autópálya említett szakaszain „a pályaszerkezet elhasználódása miatt” vezették be a korlátozásokat.
Tehát ahol csökkenteni kellett a sebességet 2016-ban:
• M1-es autópálya, jobb oldal (Bp-ről nézve), 29-es és 31-es km-szelvény között, 130 km/óra helyett 100 km/órára (Fejér megye)
• M1-es autópálya, jobb oldal, 39-es és 40-es km-szelvény között, 130 km/óra helyett 100 km/órára
• M1-es autópálya, bal oldal, 53-as km-szelvény és 49-es km-szelvény között, 130 km/óra helyett 100 km/órára
• M1-es autópálya, bal oldal, 46-os km-szelvény és 44-es km-szelvény között 130 km/óra helyett 100 km/órára
• M1-es autópálya, bal oldal, 27-es és 26-os km-szelvény között, 130 km/óra helyett 100 km/órára
• 27-es főút, 37-es km-szelvény, 90 km/óra helyett 70 km/órára (BAZ-megye)
• 25-ös főút, 56-os km-szelvény, 90 km/óra helyett 60 km/órára
• 7-es főút, 32-es km-szelvény, 50 km/óra helyett 40 km/órára (Fejér megye)
• 7-es főút, 91-es km-szelvény, 90 km/óra helyett 70 km/órára
• 7-es főút, 95-ös km-szelvény, 90 km/óra helyett 70 km/órára
• 102-es főút, 20-as km-szelvény, 50 km/óra helyett 40 km/órára (Pest megye)
• 811-es főút, 27-es km-szelvény, 90 km/óra helyett 60 km/órára
Sebességhatár emelésre is volt azért példa a tavalyi évben, úgy mint:
• 4-es főút, 33-as km-szelvény, 70 km/óráról 90 km/órára (Pest megye)
• 6-os főút, 25-ös km-szelvény, 60 km/óráról 90 km/órára
• 7-es főút, 13-as km-szelvény, 40 km/óráról 50 km/órára
• a 21-es főút felújított, 2×2 sávos szakaszai, 90 km/óráról 110 km/órára (Heves és Nógrád megye).