Rengeteg ember a Duna alatt rekedt, a teljes vonalon nem jár az M2-es metró
Budapest (egy része legalábbis) elesett.
A nemzeti vagyonkezelő 51 százalékos részesedést vásárolt a személyhajózási cégben.
Megvásárolta a Mahart PassNave Személyhajózási Kft. 51 százalékos részesedését a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. – jelentette be Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter és Márton Péter, az MNV vezérigazgatója szerdán sajtótájékoztatón Budapesten.
A társaság többségi részesedésének megvásárlásával az állam egy versenyképes cégben szerzett döntő tulajdonhányadot, és ezzel a dunai személyhajózás további növekedésének nyertese lehet – közölte a nemzeti fejlesztési miniszter. Hozzátette: a tranzakció illeszkedik a 2010-ben megkezdett vagyonpolitikai fordulattal elindult folyamatba, az állami vagyon gyarapításába. A hajózási és kikötői fejlesztések állami részvétellel hatékonyabban valósíthatók meg – fejtette ki Németh Lászlóné.
Budapestre mintegy 200 ezer turista érkezik üdülőhajóval. Meg kívánják teremteni annak lehetőségét, hogy a turistautak ne csak a fővárosba koncentrálódjanak, hanem bekapcsolják a vidéki turisztikai célpontokat – mondta a miniszter. Németh Lászlóné szerint a tranzakció lehetőséget teremt arra is, hogy jobban bevonják a hajózás adta lehetőségeket a közösségi közlekedésbe.
Az MNV és a Mahart PassNave közötti együttműködést tavaly ősszel kezdeményezte a cég többségi tulajdonosa, a Masped Zrt., ezután kezdték meg a tárgyalásokat. Az MNV vezérigazgatója elmondta: a vételár 750 millió forint, amit négy részletben, négy év alatt fizetnek ki. Az első a jövő évben lesz esedékes, az 51 százalékos tulajdonrészre jutó nyereséghányad fedezi a részletek összegét. A Mahart Passnave 2011-ben, illetve 2012-ben 400 millió forint körüli mérleg szerinti eredményt ért el. A 2013-2015 közötti időszakban éves szinten félmilliárd forint feletti mérleg szerinti eredménnyel kalkulálnak, ami 2017-től várhatóan meghaladja majd a 600 millió forintot – ismertette Márton Péter. A társaság flottája jelenleg 22 hajóból áll, éves szinten 110 szállodahajót fogad budapesti és vidéki kikötői hálózatában.
Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára elmondta: a Duna a transzeurópai hálózat része, így a dunai hajózás európai kitekintésű feladat és lehetőség. Az államtitkár kifejtette: az unióval vannak kisebb viták a folyó használatáról, kezeléséről, mert Magyarország erőteljesebben veszi figyelembe az ökológiai szempontokat, de a személyszállítás az a terület, ahol találkozhatnak az elképzelések. Völner Pál kiemelte: a cégvásárlás segítségével szeretnék elérni a különböző közlekedési módok turisztikai célú összehangolását, illetve erősíteni a nemzetközi hajózási személyszállításban szeretnék Budapest szerepét.