Paludan a távolban ledob valamit a földre. A Korán lehet. Elkezdődik az erőszakosabb tiltakozás, valaki bedob a kordon mögé valamit. Civilben is lehetnek rendőrök, már viszik is a férfit. Van egy kis lökdösődés, jönnek a lovas rendőrök, és úgy tűnik, egyesek a kamerákat, telefonokat célozzák. Nem könnyű az egészet venni. A zűrzavarban nem látni, mi történik a Koránnal, de később egy videón azonosítható:
Paludan ha nem gyújtotta is fel, meggyalázta a szent könyvet.
Nem lehet ezen semmit helyeselni. Az egész performansz provokáció. De ez a műsor nem jött volna létre, ha Svédország nagyképűen, duzzadó önbizalommal nem kezd bele egy társadalmi kísérletbe. Ahogy egy újabb svéd beszélgetőtárs elmagyarázza: az elit annyira hitt a svéd felsőbbrendűségben, hogy azt képzelte, nincs előtte akadály.
Az uppsalai katedrális hatalmas és ősi, maga a svéd történelem. Gótikus ívei alatt királyok, hercegek, tudósok nyugszanak. Mellette pogány rúnakövek utalnak a viking időkre. Lehet, hogy nemsokára a katedrális is csak a múlt jelképe lesz. A bevándorlóknak semmit nem jelent – annyit sem, mint a mai svédeknek a rúnakövek. Az is biztos, hogy a woke térhódítás a svéd evangélikus egyházban a hívők elpártolásához vezet. Nem tudnak mit kezdeni az lmbtq-érzékenyítő misékkel. Melegek, leszbikusok mindig is voltak, ez természetes, de ahogy a már idézett fiatal svéd lány mondja: úgy gondolják, nem minden való a templomba.
Svédország remek hely. Gazdag, gyönyörű, ipara csúcstechnológiájú. Ez a tízmilliós állam tengeralattjárót, vadászgépet gyárt, és kulturális nagyhatalom. De aki azt képzeli, hogy a migráció vagy a woke-izmus veszélytelen, jöjjön el ide, és beszélgessen sokat. A társadalmi bomlás receptjét találja meg.