Hogyan lehetne mégis izgalmasabbá tenni a matematika oktatását?
Nekem mindig az volt álmom, hogy a diákok tanulják a matematika alapjait az órák többségében, de legyen például minden hónapban egy óra, amelyet élvezhetnek, ami megmozgatja a fantáziájukat.
A titkosítás vagy titkosírás például épp egy olyan téma, amit a prímszámok oktatása kapcsán be lehetne venni a tantervbe.
Így a gyerekekhez is közelebb lehet hozni a prímszámok használatának fontosságát, azt, hogy hogyan befolyásolják mindennapjaikat. A valószínűség-számítás fogalmával is lépten-nyomon találkozunk, de nagyon sok félreértés övezi. Pedig amikor az ember döntést hoz, akkor valójában valószínűségeket mérlegel, milyen döntésének, milyen következménye lehet. Sokat segítene, ha ezeket a döntéseket kicsit tudatosabban lennénk képesek meghozni. Az is egy irány lehet, hogy ha valaki jól teljesít egy témában, mert érti, akkor abból meríthessen a többi témához. Ha például valakinek jól ment a trigonometria, akkor érdemes lehet algebrai érveléseket is átöltöztetni trigonometrikus köntösbe.