A PwC hatástanulmánya alapján a vendégek magyarországi tartózkodásuk alatt megközelítőleg 8,3 milliárd forintot költenek el.
A vb-re 2023 májusáig, azaz az értékesítési kampány nyári hajrája előtt már több mint 170 ezer belépőjegy fogyott el. A világesemény kezdetéig 1,5-2 milliárd forint összbevétel várható a jegyekből. Ezt egészítik ki a rendezvény több százmillió forintos szponzorációs bevételei.
Közvetítési jogok és bevételek
Az atlétikai világbajnokság közvetítései hárommilliárd emberhez juthatnak el, közülük több mint egymilliárdan ténylegesen nézni is fogják a versenyeket a nemzetközi szövetség előrejelzései és az előző vb-k tapasztalatai alapján.
2017-ben, Londonban rendeztek utoljára európai nagyvárosban atlétikai vb-t, így a londoni számok alapján tervezhetők az adatok. London esetében – átszámítva – hatvanmilliárd forintra rúg az az összeg, amit a város a médiában nyert a vb-vel, ugyanis ennyibe került volna, ha meg kellett volna vennie mindazokat a reklámfelületeket, amiket a város a saját maga népszerűsítésére szerzett a vb segítségével. Ráadásul a világbajnokság olyan vonzó volt, hogy a nézők több mint 90 százaléka úgy nyilatkozott, hogy az ismerőseinek is ajánlaná, hogy látogassanak el Londonba, 70 százalékuk pedig maga is vissza akar térni.