Egy oktatáspolitikai vízió a Tanuláskutatóból

2022. augusztus 11. 21:44

Cél, hogy 2030-ra a magyarok birtokolhassák a legversenyképesebb tanulási rendszert Közép-Európában.

2022. augusztus 11. 21:44
null
Setényi János
Corvinák

„Milyen lehet 2022-ben egy magyar oktatáspolitikai vízió? Az alábbiakban olvasható a Tanuláskutató Intézet kísérlete. Célja, hogy párbeszédet indítson el.

Vízióra nagy szükség van. A COVID-19 járvány óta a világ rögtönöz és működtetésre összpontosít az oktatás területén. A globális trendekre – különösen a technológiai áttörések által az oktatásba hatoló energiákra – nyitottan fogalmaztunk meg olyan hazai fejlesztéseket, amelyek áttörésszerű erővel alakítanák ki a XXI. századi magyarság versenyképes tanulási rendszerét.  

A vízió

A cél az, hogy 2030-ra a magyarok birtokolhassák a legversenyképesebb tanulási rendszert Közép-Európában, azaz minden Kárpát-medencei magyar képes legyen arra, hogy élethossziglani tanulási igényeihez megfelelő információhoz és kínálathoz jusson, beleértve a digitális és hibrid képzéseket is. 2030-ra minden Kárpát-medencei magyar számára legyenek nyitottak és elérhetőek azok a finanszírozási és kommunikációs lehetőségek, amelyek használatával bárhol, bármikor, bármivel minőségi tanulásba kapcsolódhat.

A képzési kínálat olyan szerkezetben épüljön fel, ami elismeri a korábbi tanulmányokat, beszámítja a gyakorlati munkatapasztalatot és rugalmasan alkalmazkodik a dolgozó és/vagy családot nevelő emberek időbeosztásához. A fentiek eredményeképpen a tanulás súlypontja a dolgozó felnőttek felé mozduljon el. Váljon ismeretlenné a „kárba veszett” vagy nem elismert tanulás. 

A képzési kínálat – részben állami támogatásra, hitelezésre és olcsó digitális megoldásokra támaszkodva – teremtse meg a tanulás világában a bőség gazdaságát, és szakítson a szűkösség gazdaságát jellemző szelekciós, kizárásos megoldásokkal. 

Ez a vízió már nem intézményfejlesztésről és épületekről szól, hanem a meglévő rendszerek és technológiák olyan felhasználóbarát integrálásáról, amely a magyar munkaerő versenyképességéhez szükséges tudást elérhetővé teszi mindenki számára.”

Nyitókép: Corvinák

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Kapcsolódó cikkek

Összesen 13 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
JMoflicheque
2022. augusztus 12. 10:59
Aki ezt írta, az egy szédült, agyament narkós. Sohasem látott iskolát belülről....
nibiru
2022. augusztus 12. 09:31
Én csak azt nem tudom, hogyan fogják a tanuláshoz szükséges motivációt (+ kitartás elköteleződést) biztosítani? Mert anélkül aligha sikerül.
CsakIstenSzabad
2022. augusztus 12. 08:25
Egy politikus sem meri a társadalom (választók) arcába tolni, hogy végső soron ők (értem: az iskolás gyereket nevelő családok) a felelősek a jelenlegi állapotokért. Persze pénzkérdés is, de a tanárok leértékelése, a gyerek nevelésének hiányosságaiért való felelősség szinte teljes el- vagy áthárítása az általános. Valahogy a pénz utáni rohanásban elfelejtődik ez. Én sem szívesen lennék a közoktatásban tanár, még sok pénzért sem.
Konrád
2022. augusztus 11. 22:50
Setényi gondolataira érdemes figyelni,kiváló szakember. Örülök, hogy egy józan hang is akad a nagy pedagógus nyafogásban!!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ezek is érdekelhetik