ez a kitettség egyaránt érinti a nemzeti és a balliberális oldal szerkesztőségeit,
így válhatna közös üggyé, ha nem lennének túl mélyek az árkok.
A vita másik, kiemelésre érdemes témaköre a különböző világnézetű szerkesztőségek sajtószemlélete közti különbséget érintette, ami tulajdonképpen a kilencvenes évek óta jelent meddő vitát. A rendszerváltás utáni időszakot elképesztő balliberális médiafölény jellemezte, az ide kötődő lapok pedig önfelfogásuk szerint globális tájékozottságban, stiláris és publicisztikai képességekben magasan a jobboldali médiatermékek fölé pozícionálták magukat. Ugyanez a görcsös gőgösség tükröződött vissza a Magyar Narancs fénykorában vagy a régi Index indulásának hajnalán. A professzionálisnak és sziporkázóan szellemesnek gondolt, valójában már megszületésekor izzadtságszagú gonzó újságírás dicsőítése, ami ugye, csak bizonyos balliberális szerkesztőségek sajátja lehetett.
Azóta persze a médiatér radikálisan megváltozott, az online platformok megjelenése átalakította az elérési lehetőségeket, átformálta a tartalomgyártást. Emellett a jobboldal is felzárkózott erőforrások és a nemzetközi kapcsolatok tekintetében, míg a progresszívnek álmodott baloldali médiatermékek újszerűsége réges-rég megkopott. Ebben az átalakult sajtókörnyezetben
kétségbeesett önigazolásként maradt meg a „függetlenobjektív” és a „propagandista” címke.