A Kolmar megduplázza kapacitását évi 24 millió tonnára, az A-Property 2024-ig új, évi 30 millió tonnás terminál építését tervezi, a SUEK pedig ugyanebben az időszakban 16 millió tonnával, évi 40 millió tonnára kívánja bővíteni ömlesztett áru termináljának kapacitását.
Oroszország új vasútvonalakba is beruház kelet felé. Különösen a legfontosabb vasúti összeköttetések, a Bajkál-Amur fővonal (BAM) és a transzszibériai vasúthálózat kapacitása nő 55 millió tonnával évi 180 millió tonnára. Ennek költségeit az IEA körülbelül 9,8 milliárd dollárra becsüli. A BAM 340 kilométer hosszú szakaszán már épül egy második vasútvonal. Ezenkívül 2021 márciusában Oroszország 9,6 milliárd dolláros beruházást hagyott jóvá egy új, 1000 kilométer hosszú, a Szahai Köztársaságból Kínába vezető vasútvonalra, bár a menetrendet még nem jelentették be.
(MTI)
Fotó: MTI/Sóki Tamás