Farkas Anita írása a Mandiner hetilapban.
Talán csak Benedek Tibor halálakor éreztem olyan megrendülést, mint amikor 2019. június 3-án a 48 éves Térey János halálhíréről értesültem. Pedig egy-egy találkozástól eltekintve nem ismertem őket. Egyikőjük az egész nemzet hőse volt, a másikról úgy éreztem, csak az enyém kicsit: nem is az írót tiszteltem benne, hanem azt a makacs kitartást, amivel ragaszkodott saját hídszerepéhez a bal- és jobboldali irodalmi-kulturális szekértáborok közt. És azt a bátorságot, amivel ki mert mondani bizonyos dolgokat. Például, hogy „a magyar színház gyáva”, „nem szeret kockáztatni”, helyette ugyanazon darabok forgatásával törekszik a biztonsági játékra, kevéssé engedve teret a kortárs szerzőknek. És nem csupán beszélt erről, tett is ellene, jó néhány drámáját (Asztalizene, Jeremiás avagy Isten hidege, Protokoll, Lót – Szodomában kövérebb a fű) sikerrel mutatták be, igaz, jellemzően a fővárosi teátrumokban.