De a Bibliából azt is megtudhatjuk, hogy a szenvedésnek célja is lehet: Isten abban kínálja föl nekünk a lelki tisztulást. A szenvedés tisztító voltáról még Jézus vonatkozásában is azt írja Szent Pál: „Mert az volt méltó Istenhez, akiért van a mindenség, és aki által van a mindenség, hogy őt, aki számtalan fiát vezeti dicsőségre, üdvösségük fejedelmét szenvedések által tegye tökéletessé.” Ha Jézusnak, aki nemcsak Isten, de ember is volt, szüksége volt a szenvedésre, akkor egy rockzenésznek ne lett volna?
Bátran hihetjük tehát, hogy
sokak kedvenc énekese nem értelmetlenül szenvedett.
A kérdés pusztán az, hogy csak addig, ameddig a tudatánál volt, vagy akár mélyaltatott állapotban is tudott vele kommunikálni Isten. Gyanítom, hogy nem lehetett értelmetlen történés a haláltusájában százezrek aggodalmával övezett énekes több mint három hétig tartó mesterséges lélegeztetése sem.
Mit üzenhet még Kóbor János távozása a földi életből azok számára, akik rajongóként gyászolják őt? Ideértve a hatvanas évek „omegásait”, akik egy része úgy állt szemben tizenévesként az „illésesekkel”, mint a fradisták az újpestiekkel. De ideértve a későbbi nemzedékek Omega-rajongóit is, például azokat, akik a Piramis, P. Mobil, Beatrice divatozása idején, alföldi papucsban, szűkített farmerban is ezt a könnyűzenei csapatot szerették a legjobban, mondjuk a hetvenes évek végén, nyolcvanas évek elején…