Elkaszálná az M100-as beruházását a baloldal

2021. november 22. 15:00

Írta: Joó István
Politikai öngyilkosságnak beillő javaslatot tett a jobbikos Nunkovics Tibor, az esztergomi választókerület ellenzéki képviselőjelöltje az M100-as gyorsforgalmi út elhalasztására. A fideszes Völner Pál cáfolja Nunkovics érveit.

A közbeszerzés „kapujában áll” az Esztergom és Bicske közötti M100-as gyorsforgalmi út projektje, heteken belül dönthet a kormány a támogatás odaítéléséről. Így aztán igen kései pillanatban próbál keresztbe vetődni az M100-as gyorsforgalmi út beruházásának Nunkovics Tibor, a Jobbik listás képviselője (nyitóképünkön), akinek az ellenzéki előválasztáson nem osztottak vetélytársat Komárom-Esztergom megye 2-es számú választókerületében, így jövőre ringbe szállhat a mandátumért. Alighanem ez áll szokatlan aktivitása mögött.

Cégeknek és lakosságnak fontos gyorsút

De nézzük a projektet! Az M100-assal Esztergom és a magát közlekedésileg egyfajta zsáknak érző környék végre egy 32 kilométeres gyorsforgalmi kötést kapna, hiszen az északról délre tartó nyomvonalon Bicske, Mány és Zsámbék tájékán elérhetővé válna a Budapest felől Nyugat-Európa felé tartó M1-es autópálya. Az M100-as beruházás elé a környező települések (gyakran egykori bányászfalvak) lakossága is nagy várakozással tekint, mint kitörési pontra, ami a turizmust is vonzaná. Ráadásul a megye keleti körzete szinte egészében agglomerációnak számít már, vagyis tekintélyes a kiköltözöttek száma is, akiknek az őslakosokhoz hasonlóan érdekük a mobilitás mindennapi akadálytalansága.

A gyorsút következményeként a keskeny 10-es út Duna-parti szakaszának települései is fellélegezhetnének, apadhatna a környék üzemeiből induló vagy oda tartó kamionforgalom.

A rövidesen épülő M100-as nagy nyertesei a cégek is,

különösen az elmúlt évek iparosodása okán. Erre jó példa a Nyergesújfalun jelenleg épülő Toray japán technológiai üzemóriás is. Az sem véletlen, hogy ez a gyorsforgalmi út egészen az – idén 30 éves – esztergomi Suzuki gyárig érne.

Nunkovics és Szél tétlenségre buzdít

Nunkovics mindezek ellenére az M100-as ellenségévé lépett elő múlt heti napirend utáni felszólalásában. Az Országgyűlésben arról beszélt, az M100 önmagában nem jó megoldás a térségnek, javaslata szerint a beruházással be kellene várni az M0-s északi szakaszának építkezését. Egész pontosan: „Egyetlenegy megoldás van, és Szél Bernadett ellenzéki képviselőtársammal erre is fogunk majd javaslatokat tenni, hogy az M100-as, illetve az M10-es vagy legalább egy 10-es elkerülő út az M0 északi szektorával együtt kerüljön megépítésre.”

Tehát a térség közös ellenzéki képviselőjelöltje – és maga az egyesült baloldal – bevárná az M0-s évtizedek óta folyó, mondhatni végtelenített lakossági vitáinak eredményét a nyomvonalról, illetve a környezetvédelmi, építési engedélyezések újra kezdődött eljárásait. Nunkovics felszólalása korábbi pontján maga is elismerte, hogy az M0 szóban forgó szakaszának megépülésére belátható időn belül nincs esély.

Arra hivatkozva ügyködik a jobbikos politikus az M100-as elhalasztásán, hogy az M100-as, az M10-es és az északi M0 „egyforma prioritási ügyek”. Azt is állította, hogy ha a szóban forgó, Esztergom és az M1-es közötti gyorsút önmagában épülne meg, akkor az a régi 10-es útra csábítaná azokat az M3-as autópálya felől Nyugat-Európába tartó kamionokat, melyek eddig dél felé kerültek az ott már megépült M0-n, az M1-es sztráda elérésére.

Völner Pál: Most a gyorsforgalmi lehetőségek megteremtése van soron (forrás: MTI)

 

Komárom-Esztergom megye fejlődése múlik a beruházáson Völner szerint

Megkeresésünkre Völner Pál, az esztergomi választókerület Fidesz-KDNP-s képviselője (aki az Igazságügyi Minisztérium parlamenti államtitkára is) a következőkkel véleményezte az ellenzéki képviselő közlekedéspolitikai eszmefuttatását: „Nunkovics Tibor javaslatát nem tudom máshogy értelmezni, mint hogy lehetetlen feltételeivel gátolni akarja az M100-as gyorsforgalmi út építkezésének a megkezdését, bújtatottan a megépülését is, hiszen az északi M0-nak még engedélyes tervei sincsenek.

Ezzel az ötlettel képviselőtársam megbénítaná a térség további fejlődését,

talán azért is, hogy a baloldallal kórusban azon siránkozhasson: itt nem történik semmi.”

De nincs-e abban valami mégis, hogy az északi M0 híján az M100-as léte a régi 10-es út terhelését fokozná tovább a tranzitforgalom ide vonzásával? Völner botorságnak nevezte jobbikos kihívója erre hivatkozó érvelését. Kifejtette: életszerűtlen, hogy a kamionok az M3-asról az M100-as eléréséért idő- és benzinveszteségre nem ügyelve bemennének Budapestre, átjönnének a Megyeri hídon, s a Szentendrei úton, majd a 10-es úton haladnának üggyel-bajjal, hogy aztán Pilisjászfalunál megpróbáljanak Perbál, Tök, Zsámbék irányában kitörni az M1 autópályához. Ehelyett elkerülhetik, mint eddig, Budapestet délről, folyamatosan haladva, hogy az ottani, már rég megépült déli M0 szakaszon jussanak el az M1-es autópályára.

„A vasúti közösségi közlekedést már alkalmassá tettük a Budapestre ingázók diákoknak és munkavállalók igényeinek a kiszolgálására. Most a gyorsforgalmi lehetőségek megteremtése van soron, hogy felszámoljuk a megye keleti részének zsákszerű állapotát, és tovább fejlődhessen a térség, ipari és turisztikai szempontból egyaránt” – összegzett a Mandinernek Völner Pál.

Nyitóképünk forrása: Nunkovics Tibor Facebook-oldala 
 

Összesen 111 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Lesznek alagutak is az M100 on.

Magyarázzátok meg a folyton keresztbe fekvő természetvédőknek, hogy az M0 fontosabb a különböző békafajoknál. És azt is magyarázzátok el, hogy ez az út nem valósulhat meg anélkül, hogy valakit sérelem érne.

Én már rég lezártam volna ezeket a hülye vitákat és hatalmi szóval eldöntöttem volna a nyomvonalat.

Nézd meg a térképet és mondd már el, hogyan éri pluszterhelés az M100 megépülésével a 10-es utat?

https://infostart.hu/belfold/2..

Mondd már el, hogy Győr-Miskolc viszonylatban hogyan jöhet szóba az M100 és a 10-es út? Miért menne fel bárki az M100-on Leányvárig, onnan pedig a 10-esen be Óbudára, majd a Szentendrei úton a Megyeri hídig?

A Google Maps szerint az M1-M0 találkozástól az az M0-on és az M35-ön át az M3-ig a távolság 70 km, a menetidő kb. 40-45 perc.

Ezzel szemben a majdani M100-on Bicske-Leányvár kb. 30 km, 20 perc, Leányvártól a 10-esen és a Szentendrei úton a Megyeri hídig 33 km, ez legalább 35-40 perc, a Megyeri hídtó az M3-ig 15 km, ez 10 perc. összesen kb. 78 km, jó esetben 1 óra alatt.

https://infostart.hu/belfold/2..

Tudsz térképet olvasni, ismered a 10-es utat, merre megy? Segítek, a Bécsi útban folytatódik, majd a Flórián térről a Szentendrei út vezet a Megyeri hídig. De letérve a 10-esről mehetsz szűk utakon Üröm, Budakalász felé, esetleg Csobánka, Pomáz, Budakalász felé, mert ott van a Megyeri híd. Úgy még hosszabb időre van szükség. Előbb tájékozódj, aztán beszélj!

22:22-nél egy felvetett Győr-Miskolc viszonylatra válaszul bővebben leírtam, miért nem érdemes arra menni. Időben, távolságban az M0-M35 a legjobb az M1-M3 között. Ellenkező irányban nyilván ugyanez érvényes.

De nem értem, most mire érv az M100-as témájában Pilisjászfalu és Leányvár amikor ezek a 10-es úton 4,5 km-re vannak egymástól?

Nem igazán értem, miről beszélsz? Azt írtam le, hogy az általad felvetett Győr-MIskolc útvonal esetén az M1-M3 között a majdani M100-as és a 10-es út igénybevétele rosszabb, mint az M0-M35 irány.

Elolvastad egyáltalán?

Elírtam a számot, M31 helyett 35-re, de ez nem változtat a lényegen, azon, hogy felesleges aggódni az miatt, hogy az M100 megépítése után az M3-ról érkezők a városon keresztül akarnak az M1 felé menni.

Az M0 északi részének nyomvonalát folyamatos lakossági és természetvédelmi kritikák érik. De hát demokrácia van, és minden nyöszörgést figyelembe kell venni, miközben tudni lehet, hogy minden érdeksérelem nélkül nem fog menni.

Politikai döntés volt, politikai következményekkel.
Nincs ebben semmi érdekes, a ballibes szavazók perverzek. Azt szeretik, ha a politikusaik nagytőke és külföldi érdekek mentén döntenek, csak az O1G a lényeg.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés